معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: هم اکنون در ۲۱ استان کشور پرورش ماهی خاویاری در حال انجام است که این امر، قابل توسعه در سراسر کشور است و ظرفیت لازم در هر ۳۱ استان کشور برای پرورش ماهی خاویاری وجود دارد.

۲۱ استان کشور در زمینه پرورش ماهیان خاویاری فعالیت می کنند

به گزارش خبرنگار گلستان24، دکتر خون میرزایی  در ششمین همایش ملی و نمایشگاه خاویار و صنایع وابسته به صورت وبینار در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: پارسال میزان تولید خاویار به بیش از ۱۲تُن و گوشت ماهیان خاویاری به بیش از سه‌هزار و ۵۰۰تُن رسید که روند توسعه روزافزون تولید را نشان می‌دهد، این در حالی است که تولید خاویار در سال۹۲ کمتر از یک تن و گوشت ماهیان خاویاری نزدیک به ۶۰۰تُن بوده است.

وی با بیان این که این سازمان متعهد به توسعه ماهیان خاویاری بوده و طبق برنامه توسعه‌ای کشور پیش رفته‌است، افزود: عملکرد ۸ساله دولت به لحاظ گسترش پهنه، تعداد مزارع و میزان تولید نشان دهنده پایبندی به این برنامه است و افق روشنی پیش روی این صنعت قرار دارد.

ششمین همایش ملی و نمایشگاه خاویار و صنایع وابسته با هدف بررسی اهمیت و جایگاه ماهیان خاویاری و برنامه‌های این سازمان در توسعه متوازن و پایدار پرورش این گونه‌های ارزشمند در اقلیم‌های مختلف سرزمین ایران اسلامی در دهه اخیر، ضرورت و اهمیت حمایت از این صنعت بزرگ و نوپا به ویژه تجارت آن برگزار شد.

در این همایش که به همت دست اندرکاران صنعت خاویاری و با همکاری سازمان شیلات ایران و صندوق توسعه نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و با حضور جمعی از مسئولان کشوری و مدیران کل شیلات استان‌های کشور بود، از تمبر گرامیداشت خاویار ایرانی امروز رونمایی شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار