مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران:

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم برای سال زراعی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ به ازای هر کیلوگرم ۷هزار و ۵۰۰تومان تعیین شده است.

قیمت خرید تضمینی گندم برای فصل زراعی جدید 7500 تومان

به گزارش گلستان 24، یزدان سیف با اعلام این خبر اظهار کرد: این نرخ پس از انجام کار‌های کارشناسی و بحث‌های مختلف در شورای سیاستگذاری و گرفتن نظر کشاورزان خبره که در این شورا حضور دارند تعیین شده است.

وی افزود: در سال زراعی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ هم قیمت هر کیلوگندم برای خرید تضمینی ۵هزار تومان تعیین شده بود که با اتخاذ سیاست حمایت از تولید محصولات کشاورزی و افزایش خود اتکایی درحوزه گندم این نرخ برای سال زراعی جدید به میزان ۵۰درصد افزایش یافت.

سیف افزود: بر این اساس در سال زراعی جاری نزدیک به ۴میلیون و ۵۲۱هزار تن گندم از کشاورزان خرید تضمینی و مطالبات گندم‌کاران نیز به طور کامل پرداخت شد که امیدواریم درسال زراعی آینده هم منابع مورد نیاز خرید تضمینی تامین و به موقع در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: در سال قبل موضوع خشکسالی بسیار جدی بود و همه ارکان بخش کشاورزی را تحت تاثیر خود قرار داد و یکی از بخش‌هایی که به شدت تحت تاثیر این موضوع قرار گرفت تولید گندم بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار