مدیرکل تعاون گلستان خبر داد

مدیرکل تعاون گلستان گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از ۱۱۱ میلیارد تومان تسهیلات به ۸ هزار و ۱۱ واحد آسیب دیده از کرونا اعطاء شد.

 ۸ هزار و ۱۱ واحد آسیب دیده از کرونا111 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند

به گزارش گلستان 24،  سعید مازندرانی اظهار کرد: ۱۸۰ هزار نفر عضو تعاونی مرزنشینان ما هستند و این افراد کارت بازرگانی دارند و سالانه می توانند بین ۸۰ تا ۱۰۰ دلار مبادله کالا و صادرات و واردات داشته باشند.

وی ادامه داد: صدور کارت برای اعضای تعاونی مرزنشینان یکی از مشکلات این افراد است و انتظار داریم صدور کارت بازرگانی توسط اتاق تعاون و اتحادیه مرزنشینان و با همکاری استانداری و بخشداری انجام شود.

وی با بیان اینکه تغییر قوانین برای تعاونی ها مشکل ایجاد می کند، ابراز داشت: در بحث تعاونی های فرش  تعداد بیمه شدگان در ابتدا بیش از ۱۸ هزار نفر بود اما در حال حاضر به زیر ۶ هزار نفر کاهش پیدا کرده و تعداد سهمیه ها محدود شده است.

مازندرانی بیان کرد: اکثر افراد در تعاونی های فرش از خانواده های بی سرپرست یا بدسرپرست هستند و درآمد آنها از طریق تولید فرش تامین می شود که برای بیمه فعالان این حوزه باید اقدام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان کرد: با توجه به تسهیلاتی که در بخش اشتغال روستایی، رونق تولید و غیره به تعاونی ها اعطاء شده تعداد زیادی از تعاونی های ما از این تسهیلات بهره مند شدند.

وی تصریح کرد: براساس تفاهم نامه ای که بین وزارت تعاون و صندوق کارآفرینی امید منعقد شده تاکنون ۸ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت داخلی به ۱۱ تعاونی اعطاء شده است و این مسئله همچنان ادامه خواهد داشت و تا پایان سال به ۳۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

مازندرانی یادآور شد: در بخش تبصره ۱۸ نیز برای وزارت کار سهمیه خاصی در نظر گرفته شده و اولویت ما در اعطای تسهیلات این بخش تعاون و تعاونی ها به ویژه تعاونی های دانش بنیان و جوانان هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه برخی از تعاونی های ما صادرات محور هستند، افزود: محصولات برخی از تعاونی های خرد در بخش صنایع دستی، فرش و غیره توسط تجار و بازرگانان صادر می شود.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محصولات بخش تعاون صادر شده است، گرچه شیوع کرونا و مشکلات ناشی از آن به تعاونی ها و کسب و کارهای خرد خسارت وارده کرده است اما سعی کردیم با اعطای تسهیلات کرونایی برای حل این مشکل گام برداریم.

مازندرانی با بیان اینکه در بخش اعطای تسهیلات ارزان قیمت اولویت ما تعاونی ها هستند، متذکر شد: از سال گذشته تاکنون بیش از ۱۱۱ میلیارد تومان تسهیلات به ۸ هزار و ۱۱ واحد آسیب دیده از کرونا اعطاء شد که تعاونی ها نیز از این تسهیلات بهره مند شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار