مدیرکل اوقاف گلستان:

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: ر استان هشت هزار و ۴۰۰ موقوفه با کاربری باغی و کشاورزی و مشتمل بر ۶ هزار رقبه وجو دارد.

۶ هزار رقبه در استان وجود دارد

به گزارش گلستان 24، حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: اوقاف و امور خیریه در راستای استفاده مردم از موقوفات طرح هایی زیادی را در دست اجرا دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: با توجه به اینکه در استان هشت هزار و ۴۰۰ موقوفه با کاربری باغی و کشاورزی و مشتمل بر ۶ هزار رقبه وجو دارد، اجرای طرح های کشاورزی و صنایع وابسته مانند کشت چوب، پرورش دام سبک و سنگین، پرورش مرغ و ماکیان در استان برنامه ریزی شده است.

وی اضافه کرد: ایجاد کارخانه در بخش صنایع شیر و لبنیات را در شهرک صنعتی علی آبادکتول دنبال کنیم که اگر مصوب شود اشتغال خوبی را ایجاد خواهد کرد.

سلیمانی فرد در خصوص اقدامات اوقاف در زمینه احیاء چاه های کشاورزی، گفت: با توجه به این دوران کم آبی را سپری می کنیم استفاده بهینه از منابع آبی لازم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان بیان کرد: همچنین در تلاش هستیم تا بتوانیم از کمک های دولت در تسهیلات و کم بلاعوض در آبیاری نوین موقوفات استفاده کنیم.

وی ادامه داد: برخی از قنوات موقوفه خشک شده و مذاکراتی را با جوامع محلی و آب منطقه ای در راستای احیاء آن ها انجام دادیم که اگر چنین عملی اتفاق بیفتد، منافع آنها به خود مردم برمی گردد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار