نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی:

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی گفت: سرانه اهالی گلستان از بسیاری از استان ها کمتر است و از بسیاری از مواهب کم برخوردار و محروم هستیم.

سرانه اهالی گلستان از بسیاری استان ها کمتر است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، سنگدوینی اظهار کرد: با تولید سالانه پنج میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی ، وجود جاذبه های گردشگری شرایط گلستان در کشور جایگاه خوبی نیست.

وی افزود: متاسفانه برخی رفتارهای غلط سبب شده تا در جذب سرمایه گذار موفق نباشیم، برای بستر سازی صادرات بایدسرمایه گذاری کرد باید اعتبار و پول وارد بخش های کشاورزی و صنعت کنیم.

سنگدوینی گفت: در زمان حاضر سرمایه گذاران گلستانی پول و سرمایه خود را در سایر استان ها هزینه می کنند در حالی که با رفع برخی کارشکنی ها و ایجاد همگرایی و وحدت می توانیم گلستان را به مرکز صادرات شمال کشور تبدیل کرد.

وی اشاره ای به مشکلات فی مابین با ترکمنستان کرد و گفت :‌ برای حل دغدغه های موجود با وزرای نفت و امور خارجه مذاکرات انجام شده است و تلاش داریم با رایزنی فشرده این چالش در تعاملات با کشور همسایه برطرف شود.

سنگدوینی با اشاره به بافت جمعیتی استان گلستان گفت : حدود ۳۵ درصد افراد ساکن در گلستان از قومیت ترکمن هستند و این فرصت خوبی برای ارتقای تعاملات بین ۲ کشور ایران و ترکمنستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار