معاون دادستان کل کشور:

معاون دادستان کل کشور و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه گفت: تا زمانی که تغییر اساسی در مقررات بانک‌ها و دیدگاه‌های برخی افراد و مدیران ایجاد نشود، اتفاق خاصی در حوزه بانک‌ها رخ نخواهد داد.

اتفاق خاصی تا زمان  تغییر اساسی در مقررات بانک‌ها رخ نخواهد داد

به گزارش  خبرنگار گلستان 24، سعید عمرانی در گرگان اظهار کرد: بخش زیادی از موانع تولید و اقتصادی کشور مربوط به روش‌های غلط بانک‌داری است و در بسیاری موارد نیز این روش ها برای ارائه خدمات مبنا قرار می گیرد. 

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی و موجود بانک‌ها قراردادهای یک طرفه بسته، دریافت تضامین مازاد قانون و ارائه نکردن قراردادها به طرف مقابل، از عمده مشکلات در این بخش است که در گلستان ۲۰ مورد موانع بانکی شناسایی شده است.

وی بیان داشت: قوه قضاییه مصمم است تا این قانون و قوانین در کوتاه‌ترین زمان ممکن اصلاح شود زیرا خیلی از این قوانین باعث شده تا مردم زیر چرخ دنده‌های آن له شوند.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه گفت: متاسفانه هر روز با تولیدکنندگانی در سیستم قضایی مواجه هستیم که خود به عنوان مدیران ارشد نظام اشک آنان را در آورده ایم.

عمرانی اضافه کرد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و برنامه‌ریزی‌های دولت، این مشکلات نمی‌تواند ادامه‌دار باشد و باید این سیستم اصلاح گردد، بطوری که کارها شفاف و وضع تسهیلات مشخص شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر نظارت‌ بر وثیقه‌ها باید دقت بیشتری صورت گیرد، زیرا متاسفانه برخی آثار و تبعات آن که به مسائل اجتماعی کشیده شده و اخبارش به سرعت در فضاهای مجازی منتشر می‌شود، دیده شده است.

معاون دادستان کل کشور با اشاره به این که در راستای اجرای سیاست‌های کلی نظام و شعار سال و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی، ستاد اقتصاد مقاومتی در دستگاه قضایی وارد و بطور جدی وارد برخورد با موانع تولید شد زیرا شعار ما این بود که نباید هیچ کارخانه‌ای تعطیل یا هیچ کارگری بیکار شود.

وی اظهارداشت: مشکلات عدیده‌ای در دستگاه‌های کشور در حوزه بانک‌ها، مالیات، تامین اجتماعی، سرمایه، تحریم و خودتحریمی داخلی و در نهایت حمایت نشدن مقتدرانه و قوی مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی که در راستای راهبردهای اقتصادی کشور بیان داشتند که نجات اقتصاد این کشور به شجاعت و همت نیاز دارد، وجود دارد.

معاون دادستان کشور گفت: در حوزه شجاعت و همت مدنظر رهبر انقلاب اسلامی، کمتر این مورد دیده می‌شود و اگر کارها بخواهد همینطور روزمره و روتین پیگیری شود، همین اوضاع قفل خواهد ماند.

عمرانی ادامه داد: برای شجاعت‌ها در مدیریت‌ها، باید با دوری از عافیت‌طلبی وارد میدان شد و برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه ها، باید پیراهن خود و کسانی که مانع کار هستند، از تَن بِدَریم.

وی تصریح کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه بخشی از فعالیت‌هایش به صورت آتش به اختیار است و هر جا احساس شد تولیدکننده؛ سرمایه‌گذار و بازرگان و هر کس که وجودش موجب اشتغال و تولیدات می‌شود به مشکل خورده، در کنارش خواهیم بود.

وی بیان کرد: اعتقاد داریم بخشی از این حمایت‌ها به صورت مستمر نهادینه شود.

معاون دادستان کشور با اشاره به حوزه مقررات‌زدایی گفت: باید در این بخش مقررات و ضوابطی که مانع سرمایه‌گذاری هستند که در بخش‌هایی مورد شناسایی قرار گرفتند، همه قوا ورود کنند که این شامل بخش مقررات و دیگری بخش مدیران مزاحم است که به جمع موانع تولید باید اضافه شود.

عمرانی ادامه داد: مدیران باید در تصمیمات‌شان، تفسیر و برداشت‌شان از قانون و بخش‌نامه به نفع تولیدکننده باشد و مدیران باید بین امضا خوب و بد خود، امضای خوب را انتخاب کنند.

وی یادآور شد: مشکل اقتصاد ایران حل شدنی است و روزهای شکوفایی نزدیک شد و رییس قوه قضاییه در جلسات با کارآفریتان، تولیدکنندگان و بازرگانان، بر تداوم و غنای رفع موانع تولید بر این مساله تاکید داشتند.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه گفت: در کشور از بیکاری هزاران نفر و تعطیلی صدها کارخانه جلوگیری شد و چندین کارخانه نیز احیا گردید ، براساس قانون و اختیاراتی که داریم و به نفع مردم و تولیدکننده استفاده خواهیم کرد و نخواهیم گذاشت کارگر بیکار شود.

وی تاکید داشت: دولت سیزدهم باید قوانین و روش‌ها را اصلاح نماید تا زانوی فشار از روی تولید کننده کم شود.

عمرانی دو روز گذشته به منظور رسیدگی به واحدهای تولیدی و دیدار با فعالان اقتصادی به استان گلستان سفر کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار