پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی که در آن سال جدید را سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» خواندند، بازتاب گسترده ای در رسانه های عربی داشت.

بازتاب پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی در رسانه‌های عربی
به گزارش گلستان24، رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز یکشنبه به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز خطاب به ملت ایران سخن گفتند.
بازتاب پیام رهبری
 
بر اساس این گزارش، ایشان در بیانات خود فرمودند: «به گمان من مسئله اقتصاد در اولویت اول است. یعنی وقتی انسان نگاه می کند، در میان مسائل اولویت‌دار، از همه فوری‌تر و نزدیکتر، مسئله‌ی اقتصاد است. اگر به توفیق الهی، هم ملت و هم دولت و مسئولان گوناگون، بتوانند در مسئله‌ی اقتصاد کارهای درست و بجا و متقن را انجام دهند، امید این هست که در مسائل دیگر، مثل مسائل اجتماعی، مثل آسیبهای اجتماعی، مثل مسائل اخلاقی، مثل مسائل فرهنگی هم تأثیرگذار باشند».
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه اظهار داشتند: «در مسئله اقتصاد، آن چیزی که مهم است و اصل است، مسئله تولید داخلی است؛ مسئله‌ی ایجاد اشتغال و رفع بیکاری است؛ مسئله تحرک و رونق اقتصادی و مقابله با رکود است؛ اینها مسائل مبتلابه مردم است؛ اینها چیزهائی است که مردم آنها را حس می کنند و مطالبه می کنند؛ و آمارها و اظهارات خود مسئولین هم نشان می دهد که این مطالبات مردم و این خواسته‌های مردم بجا و به‌مورد است».
 
ایشان در نهایت با تأکید بر لزوم مقاوم سازی اقتصاد در برابر نوسانات خارجی سال ۱۳۹۵ را سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامیدند. پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت عید نوروز و نامگذاری آن تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» بازتاب گسترده ای در رسانه های عربی داشت که مشروح آن از نظر می گذرد.
 
شبکه تلویزیونی المنار با پخش سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی به طور کامل به نقل از ایشان نوشت: آیت الله خامنه ای صبح امروز در پیامی خطاب به ملت ایران سال نو را سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری کردند.
 
پایگاه خبری العهد لبنان نیز فرمایشات به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز را مورد پوشش قرار داده و اعلام کرد: امام خامنه ای با تأکید بر لزوم تقویت اقتصاد داخلی، سال نو را سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» خواندند.
 
این پایگاه لبنانی همچنین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اولویت اقتصاد از منظر جمهوری اسلامی ایران را مورد پوشش گسترده قرار داد.
 
پایگاه النشره نیز با پوشش قسمت هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب به نقل از ایشان نوشت: سال جدید در ایران از سوی رهبر عالی این کشور تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری شد.
 
اسکای نیوز عربی نیز در پوشش بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشت: آیت الله خامنه ای ضمن اولویت قرار دادن عرصه اقتصادی بر دیگر عرصه ها، سال جدید را سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» خواندند.
 
شبکه تلویزیونی المیادین نیز اظهارات مقام معظم رهبری را به صورت لحظه به لحظه پوشش داده و به نقل از ایشان نوشت: با توجه به لزوم تقویت اقتصاد داخلی و مقاوم سازی آن سال جدید را سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری می کنم.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار