مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان:

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان هم گفت : حدود ۴۰ روستای استان و با همکاری مدیریت بحران استان، مجهز به تجهیزات اطفای حریق در کانکس های ویژه بحران شده اند تا در مواقع ضروری از توان روستاییان و بومیان منطقه برای مهار حریق استفاده کنیم.

حدود ۴۰ روستای استان به وسایل اطفای حریق در کانکس تجهیز شده اند

به گزارش خبرنگار گلستان 24 ، عبدالرحیم لطفی اظهار کرد: روند آتش سوزی‌ها  در جنگل های گلستان  که ۲۶۰ کلیومتر طول دارند در سال‌های اخیر بخصوص در همین دهه اخیر هم از نظر تعداد و هم از نظر مساحت نسبت به گذشته افزایش قابل توجه پیدا کرده است، موضوعی که باید  فکر اساسی و چاره ای عاجل برای آن اندیشیده شود.

وی افزود:  ثبت بخش های از جنگل های گلستان در زمره جنگل های هیرکانی ضرورت پاسداری از این میراث طبیعی جهانی را دو چندان کرده است و باید با تزریق اعتبارات و نیروی کافی برای مدیریت بهینه این جنگل ها و کاهش حریق تلاش کنیم.

لطفی گفت در زمان حاضر و با همکاری بسیج  گروه های اطفای حریق ۲۲ نفره ای در تعدادی از روستاهای جنگل های پر ریسک حریق در گلستان ایجاد شده است و تجهیزات حفاظتی و حریق را در اختیار آنان قرار داده ایم.

وی یادآور شد : در حدود ۴۰ روستای استان و با همکاری مدیریت بحران استان،  تجهیزات اطفای حریق  در کانکس های ویژه بحران  منظور شده است تا در مواقع ضروری از توان روستاییان و بومیان منطقه برای مهار حریق استفاده کنیم. 

مدیرکل منابع طبیعی گلستان افزود : مراقبت از عرصه های طبیعی تنها وظیفه ماموران و مسئولان منابع طبیعی و آبخیزداری نیست بلکه همه مردم و دستگاه های اجرایی در این خصوص مسئولیت دارند.

لطفی گفت : توانمندسازی جوامع محلی نخستین گام مقابله با آتش سوزی مراتع و جنگل هاست چون بخاطر نزدیکی به کانون های آتش سوزی، دسترسی بسیار آسانتری برای اطفای حریق دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار