مدیر کل شیلات گلستان :

مدیر کل شیلات گلستان گفت: با توجه به شرایط افت دمایی در روزهای آتی و تغییرات فصلی آب و هوایی، باید برنامه ریزی های لازم جهت صید هر چه سریعتر میگو از مجتمع گمیشان صورت پذیرد.

صید سریع تر میگو به دلیل تغییرات آب و هوایی

به گزارش خبرنگار گلستان 24، سید جواد قدس علوی ، امروز در جلسه کارگروه فنی تکثیر و پرورش میگوی استان، که بصورت ویژه و با عنوان صید و فرآوری میگوی پرورشی مجتمع گمیشان برگزار شد، اظهار کرد: محصول میگو از حساسیت ویژه ای برخوردار است و پایین آمدن دمای آب می تواند شرایط بروز بیماری های ویروسی را ایجاد و موجب ضرر و زیان سنگینی می گردد.

وی افزود: انتظار می رود پرورش دهندگان با مد نظر قرار دادن اهمیت این موضوع نسبت به جمع آوری هر چه سریعتر محصول خود اقدام نمایند و مراکز فرآوری نیز باید به صورت تمام وقت و ظرفیت کامل جهت ورود محصول میگو آمادگی داشته باشند.

وی با اشاره به زمان برداشت میگو از مزارع مجتمع گمیشان خاطر نشان کرد: آخرین مهلت برداشت میگو تا 15 مهرماه اعلام شده بود اما بنا به درخواست پرورش دهندگان، دامپزشکی این زمان را تا 22 مهر ماه تمدید کرد و این در حالی است که تمامی عواقب احتمالی در مدت تمدید متوجه پرورش دهندگانی خواهد بود که رعایت پروتکل های بهداشتی را نکرده اند.

قدس علوی با اشاره به آمار برداشت میگو از مزارع گمیشان از زمان آغاز صید تاکنون اذعان داشت: تاکنون و تنها با برداشت 50 درصد از سطح زیر کشت، 750 تن میگو از مزارع مجتمع پرورش میگو گمیشان، با میانگین وزنی 16 گرم برداشت شده است که انتظار می رود تا پایان فصل برداشت این رقم رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته باشد.

مهندس قدس علوی در پایان گفت: سال جاری 1236 هکتار از مزارع مجتمع پرورش میگو گمیشان زیر کشت این محصول رفته است که پیش بینی می شود 1500 تن میگو برداشت گردد.

لازم به ذکر است امسال در 80 مزرعه بچه میگو با میانگین تراکم 111238 قطعه در هکتار ذخیره سازی گردیده بود که خوشبختانه روند برداشت، فصلی پربرکت را در صنعت میگو استان نوید می دهد.

گفتنی است جلسه فوق العاده کارگروه فنی تکثیر و پرورش میگو استان(ویژه صید و فرآوری میگو ) با حضور مدیر کل، مدیران ستادی و شهرستان های ساحلی و کارشناسان شیلات گلستان، مدیر کل دفتر امور اقتصادی استانداری گلستان، مدیر کل و کارشناسان دامپزشکی، نمایندگان فرمانداری گمیشان و اداره کل اطلاعات استان و جمعی از پرورش دهندگان و روسای مراکز فرآوری آبزیان و اعضای هیئت مدیره شرکت تعاونی مجتمع میگوی گمیشان، در محل سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار