مدیرکل امور عشایری گلستان:

مدیرکل امور عشایری گلستان گفت: 250دستگاه پنل‌ خورشیدی نیز با استفاده از اعتبارات شرکت توزیع نیروی برق گلستان با هزینه ۲۵ میلیارد ریال تامین و هم اکنون در اختیار اداره کل امور عشایری استان قرار دارد تا پس از کوچ قشلاقی عشایر بین آنان توزیع شود.

 250دستگاه پنل‌ خورشیدی بین عشایر گلستان توزیع خواهد شد

به گزارش گلستان 24، رضا علیپوری اظهار کرد: با هدف دسترسی آسان به انرژی برق، ۳۰۰ پنل خورشیدی از محل اعتبارات شرکت توزیع نیروی برق و مالیات بر ارزش افزوده تامین و بخشی از آن میان جامعه عشایری این استان شمالی توزیع شد. 

وی افزود: ۵۰ دستگاه پنل خورشیدی از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به مبلغ سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تامین و همزمان با گرامیداشت روز ملی روستا و عشایر بین عشایر بومی ترکمن گلستان توزیع شد.

وی افزود: ۲۵۰ دستگاه پنل‌ خورشیدی نیز با استفاده از اعتبارات شرکت توزیع نیروی برق گلستان با هزینه ۲۵ میلیارد ریال تامین و هم اکنون در اختیار اداره کل امور عشایری استان قرار دارد تا پس از کوچ قشلاقی عشایر بین آنان توزیع شود.

مدیرکل امور عشایری گلستان بابیان اینکه هر پنل خورشیدی برق لازم برای تامین نیازهای اولیه خانوارهای عشایری را تامین می‌کند، اضافه کرد: هر خانوار عشایری ۱۰ درصد از هزینه پنل خورشیدی را پرداخت کرده است.

علیپوری افزود: مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان قول تهیه ۱۵۰ دستگاه پنل خورشیدی دیگر را ظرف چند ماه آینده داده که در صورت تامین، بین عشایر کوچنده استان توزیع خواهد شد.

وی یادآور شد: در چند سال گذشته نیز ۵۰ دستگاه پنل خورشیدی از طریق بخش خصوصی تامین و میان جامعه عشایری گلستان توزیع شد که عشایر ۱۰۰ درصد هزینه آن را پرداخت کردند.

علیپوری گفت: حدود هزار و ۷۰۰ خانوار عشایری بومی و کوچنده گلستان متقاضی تامین پنل خورشیدی هستند که به مرور زمان از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و توافقات با شرکت توزیع برق استان تامین و بین آنها توزیع خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار