معاون گردشگری گلستان خبرداد

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از شناسایی و رصد حدود ۶۰ تور غیرمجاز گردشگری در استان از ابتدای سال جاری تاکنون با همکاری نهادهای مربوطه خبر داد.

شناسایی ۶۰ تور گردشگری غیرمجاز در گلستان

به گزارش گلستان24، یاسر قندهاری با اعلام این خبر اظهارکرد: با توجه به افزایش تعداد برگزاری تورهای غیرمجاز در فصل بهار و تابستان، اداره کل میراث‌فرهنگی استان در اردیبهشت‌ماه سال جاری نشستی را در راستای ساماندهی تورهای غیرمجاز در حوزه گردشگری با حضور نهادهای مربوطه و فعالان گردشگری استان برگزار کرد و راهکارهای برون‌رفت از این معضل مورد بررسی قرار گرفت.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: بر این اساس اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و فعالان حوزه گردشگری استان با همکاری نهادهای مربوطه، از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۶۰ تور غیرمجاز که اقدام به برگزاری گروه‌های غیرمجاز در فضای مجازی می‌کردند را شناسایی و رصد کرده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۲۵ مورد شامل لیدر و مدیر صفحات شبکه‌های اجتماعی به‌صورت تلفنی توجیه شدند و همچنین از ۱۲ برگزارکننده تورهای غیرمجاز در سطح استان تعهد کتبی مبنی بر عدم برگزاری مجدد تورهای بدون مجوز اخذ شد.

قندهاری بیان کرد: علاوه بر این، در این مدت ۲۲ مورد تور غیرمجاز بر اساس مجوزهای ستاد مبارزه با کرونا و شورای تأمین استان لغو شدند.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: بروز سیل و آب‌گرفتگی در چند شهرستان استان در سال ۱۳۹۸ و پس‌از آن شیوع کرونا ویروس موجب شد تا سفر و گردشگری متوقف و آسیب‌های بسیاری به فعالان این حوزه وارد شود.

وی با اشاره به این‌که راهنمایان گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی در راستای حفظ سلامت هم‌وطنان فعالیت‌های خود را به‌صورت داوطلبانه متوقف کردند، بیان کرد: عدم فعالیت تأسیسات گردشگری مجاز برحسب دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا موجب شد تا فعالیت گروه‌های غیرمجاز گردشگری افزایش یابد.

معاون گردشگری استان گلستان گفت: بخشی از این تورهای غیرمجاز در قالب گروه‌های دورهمی و برخی با نام گروه‌های مختلف ورزشی فعالیت کرده و با تشکیل گروه و صفحه در فضای مجازی اقدام به برگزاری تورهای غیرمجاز می‌کنند.

قندهاری با اشاره به این‌که بیش از ۷۰ دفتر خدمات مسافرتی در سطح استان گلستان فعالیت می‌کنند، تأکید کرد: تنها این دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز که فهرستشان در پرتال اطلاع‌رسانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان ذکر شده است.

وی از هم استانی‌ها خواست قبل از ثبت‌نام و خرید تور و سفرهای گردشگری، نسبت به دارا بودن مجوز آن گروه تحت پوشش دفاتر خدمات مسافرتی اطمینان حاصل کنند تا در صورت بروز هرگونه حادثه و یا نارضایتی، موضوع از طریق اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان و نهادهای مرتبط قابل‌بررسی و پیگیری باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار