مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گلستان:

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان گلستان گفت: اصل کار این ستاد در استان تلاش برای بهبود معیشت خانواده به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و به دنبال آن کاهش نرخ بیکاری در منطقه است.

اصل کار این ستاد بهبود معیشت خانواده ها است

به گزارش خبرنگار گلستان 24،، محمد مهدی سلمان زاده اظهار کرد: ضرورت دارد بیش از اقدامات کنونی برای بهبود معیشت خانواده های نیازمند در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان، برنامه ریزی و گام برداشته شود که سرمایه گذاری ستاد در این راستا است.

وی افزود: بنیاد برکت این ستاد برنامه ریزی کرده که در سال جاری در این استان سه هزار فرصت شغلی پایدار در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان ایجاد کند و اکنون طرح های اشتغالزا آن در ۱۲۰ روستای گلستان به اجرا در آمده به طوری که از ابتدای امسال ۶۸۰ فرصت شغلی با سرمایه گذاری ۳۴۰ میلیارد ریال ایجاد شده است.

به گفته وی در زمان حاضر یکهزار و ۸۰۰ پرونده ایجاد فرصت شغلی جدید توسط بنیاد برکت به بانک های عامل استان معرفی شده است.

سلمان زاده ادامه داد: طی ۲۷ ماه اخیر در استان گلستان سه هزار و ۵۰۰ طرح اشتغالزا با سرمایه گذاری یک هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال توسط بنیاد برکت انجام شد و نظارت بر پایداری این طرح ها زیرنظر تسهیل گران طرف قرار داد صورت می گیرد.

وی با بیان این که متقاضیان ۴۱.۵ درصد از طرح های اشتغالزایی اجرا شده توسط بنیاد برکت در استان، بانوان هستند، بیان کرد: این طرح ها بیشتر در حوزه پرورش دام سبک، خدمات فنی و عمومی، پرورش دام سنگین، تولید پوشاک، پرورش ماهی و صنایع دستی سنتی بوده است.

وی اضافه کرد: روستا یا نقطه شهری محل اجرای طرح توسط کارگروهی در هر شهرستان با نظارت ستاد انتخاب شده و به ستاد اجرای فرمان حضرت امام در استان برای سرمایه گذاری با بهره گیری از ظرفیت ۲ بنیاد برکت و احسان، معرفی می شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)در گلستان گفت: مسوولان دستگاه ها در استان می توانند بهتر از گذشته از ظرفیت این ستاد برای محرومیت زدایی و رونق اقتصادی استان استفاده کنند، برای این که از سرمایه گذاری ستاد استفاده شود لازم است مسوولان بیشتر همسو شوند، این ستاد برای مشارکت در رفع محرومیت ها و جهش تولید، نقشه راه مطابق سند آمایش سرزمین را دارد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در گلستان با اشاره به ظرفیت منحصر به فرد استان در تولید انواع محصولات کشاورزی یادآور شد: در زمان حاضر سرمایه گذاری در ایجاد یا توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی به منظور ممانعت از خام فروشی و تولید ثروت برای اهالی، جزو اولویت نخست این ستاد است.

سلمان زاده اضافه کرد: امسال سبد حمایتی ستاد از تولیدات زراعی در دیمزارهای استان از کلزا به گندم، جو و علوفه افزایش داده شد، این طرح حمایتی در سال زراعی قبل با زراعت کلزا در ۲۰ هزار از اراضی دیم شمال استان آغاز شد و امسال به ۷۰ هزار هکتار افزایش یافت که به بهره برداران در مناطق محروم خدماتی از جمله توزیع کود رایگان، تامین نهاده ها، ارایه تسهیلات یارانه ای خرید دستگاه های برداشت محصول و پرداخت بخشی از بیمه به بهره برداران طرف قرار داد، ارایه می شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در گلستان با بیان این که از طرح های صنعتی راکد در استان در صورت استقبال سرمایه گذاران، حمایت می شود، گفت: اجرای این طرح منوط به اعلام نیاز دستگاه های مرتبط در حوزه صنعت از این ستاد است که تاکنون برای استفاده از تسهیلات ستاد برای احیای طرح ها در استان، درخواستی نداشتیم.

به گفته وی تاکنون چهار طرح صنعتی استان شامل پرورش مرغ گوشتی تولید کنسرو زیتون و نهال زیتون و آجر ماشینی در قالب مشارکت در طرح های اقتصادی بنگاه محور در شهرستان های آزادشهر و مراوه تپه با ظرفیت اشتغالزایی یک هزار و ۱۸۰ نفر حمایت مالی شده است.

سلمان زاده اضافه کرد: مطالبه گری توسط ستاد در استانداری برای جهش تولید استان در دستور کار قرار دارد تا هرچه سریعتر مشکلات بنگاه های اقتصادی در منطقه حل شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار