معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات:

معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات گفت که در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار هکتار اراضی پرورش میگو در کشور مشغول تولید و بهره‌برداری است که نویدبخش آینده ای درخشان در این صنعت بوده و می‌تواند به افزایش صادرات غیرنفتی ایران منجر شود.

۲۰۰ هزار هکتار مزرعه پرورش میگو در کشور مشغول بهره‌برداری و تولید است

به گزارش گلستان 24، مرتضی افراسیابی در آیین جشن شکرگزاری برداشت موفقیت آمیز میگو بدون بیماری لکه سفید در گمیشان اظهار کرد: صنعت پرورش میگو همانند سایر بخش های آبزی پروری در مسیر درستی به پیش می رود و آینده ی درخشانی برای کشور دارد.

وی بیان کرد: رویکردی که مدنظر اهداف اقتصاد مقاومتی است در تولید میگو وجود دارد و آبزی‌پروری به نسبت همه بخش های کشاورزی از درآمد بیشتری برخوردار است.

وی گفت: گلستان حدود ۱۰ هزار هکتار مزرعه تولید میگو دارد که این ظرفیت بزرگ می‌تواند منجر به خلق درآمد فراوان و پایدار برای بهره‌برداران شده و اقتصاد این استان را متحول کند.

افراسیابی ادامه داد: در کنار پرورش میگو، احداث شهرک ماهیان خاویاری نیز در گمیشان پیش بینی شده که پیشرفت خوبی هم داشته و در آینده ای نزدیک این شهرستان را به قطب ماهیان خاویاری کشور تبدیل خواهد کرد.

مدیرکل شیلات گلستان هم در این مراسم گفت: امسال دومین سال بروز بیماری لکه سفید در میگوی پرورشی گلستان است که پرورش دهنده ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی موفق شدند فصل تولید را بدون بیماری و با تولید بالا پشت سر بگذارند.

سیدجواد قدس‌علوی افزود: امسال هزار و ۵۶۵ تن میگو در ۸۰ مزرعه گلستان تولید شد که پیش بینی می شود سال آینده این رقم به پنج هزار تن برسد.

وی بیان کرد: تولید میگو در گلستان در دو فاز انجام می‌شود که تلاش می کنیم در افق ۱۰ ساله رقم تولید استان به ۲۸ هزار تن افزایش پیدا کند.

قدس علوی ادامه داد: حدود ۸۵ درصد میگوی گلستان صادر می شود که پیش بینی می‌کنیم در آینده ای نزدیک درآمد ایران در این بخش از هفت میلیون دلار فعلی به ۱۲۲ میلیون دلار برسد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار