وزیر اقتصاد:

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان این که تحول اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست، گفت: نیاز است برای تحول سهم نخبگان در تصمیمات افزایش یابد و امور را به مردم واگذار کنیم.

تحول اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست

به گزارش گلستان 24، احسان خاندوزی، عصر جمعه در جلسه شورای اداری استان گلستان، اظهار کرد: نارضایتی فراگیری که وجود دارد به جای تبدیل به عنصر یاس باید موتوری برای اداره و تحول اقتصادی شود.

وزیر اقتصاد و دارایی افزود: عملکرد گذشته نشان می‌دهد ما ظرفیت اداره باکیفیت‌تر و اجرای موفق تری نسبت به وضع فعلی داشتیم ولی ظرفیت فراوان به فعلیت نرسیده است.

خاندوزی ادامه داد: در اقتصاد وقتی خود را از ۸۰ درصد ظرفیت اداری و تصمیم‌گیری محروم کرده و خود را به مسیر بوروکراتیک اداری محدود می‌کنیم، حتماً به یک نظام اداری فلج نزدیک می‌شویم.

وی تصریح کرد: هرچقدر روش‌های اداری در اقتصاد و اجتماعی بتواند درصد فراگیری به مشارکت طلبیدن، کسب نظر و مشورت و اعمال نظارت و حتی سپردن عاملیت را به مجموعه‌های وسیع‌تری از جامعه افزایش دهد، از نظام اداری فلج خارج می‌شویم.

خاندوزی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در حوزه اقتصادی شاهد یک تحول باشیم باید درها را باز و دست‌ها را دراز کنیم تا ظرفیت‌های مشورتی، نخبگان، مالی و نظارتی را جذب کنیم.

وی با گلایه از اینکه امروز مردم و سرمایه‌های اجتماعی نخبگان احساس جدایی از کشور دارند، افزود: مردم احساس می‌کنند که نه دیده می‌شوند، نه شنیده می‌شوند و نه نقشی در سیاست‌های کشور دارند در حالی که باید نظارت و امور را به توده‌های مردم بسپاریم و حتی در حوزه‌های شهری هم از پتانسیل‌های جامعه استفاده کنید.

وی درباره مشکلات گلستان هم ضمن وعده درباره پیگیری آنها گفت: صحبت‌هایی با تامین اجتماعی برای مشارکت در پروژه پرورش دام ۶ هزار راسی شده است که به اقتصاد استان کمک می‌کند.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه در حوزه شیلات و گردشگری گلستان ظرفیت‌هایی زیادی داریم، یادآور شد: در حوزه گردشگری هیچ بازیگر بزرگی برای گلستان نداریم که بتواند تاثیر بین‌المللی داشته باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار