مدیرکل بنیاد مسکن گلستان:

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از صدور ۹۸ هزار و ۳۰۰ جلد سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی در استان خبرداد.

۹۸ هزار جلد سند مالکیت برای واحدهای روستایی گلستان صادر شد

به گزارش گلستان 24، سیدمحمد حسینی اظهارکرد: بنیاد مسکن استان با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک توانسته گام‌های مطلوبی در زمینه افزایش انگیزه جهت پایداری سکونت در روستاها و کاهش شکاف بین زندگی شهری و روستایی بردارد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: تاکنون ۹۸ هزار و ۳۰۰ جلد سند مالکیت روستایی و چهار هزار جلد سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، توسط بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک صادر شده است.

حسینی به اهداف عمده ثبت اسناد و املاک روستایی اشاره کرد و گفت: مدیریت کارآمد منابع زمین، کمک به مقاوم سازی مساکن روستایی، تقویت هویت اجتماعی، تسهیل در استفاده از تسهیلات بانکی، کمک به رونق اقتصادی روستا، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی املاک، برابری اجتماعی، توسعه مشارکت‌های مردمی، جلوگیری از مهاجرت‌های بی رویه و فراهم کردن زمینه مهاجرت معکوس به روستاها از برخی اهداف این طرح به شمار می‌آید.

وی با اشاره با تفاهم نامه فی مابین بنیاد با بنیاد علوی جهت نقشه برداری و صدور اسناد مالکیت اماکن واقع در املاک بنیاد علوی که در استان شامل ۶۰۰ روستا و ۱۷ شهر است، ادامه داد: در این راستا تاکنون حدود ۹۹ هزار ملک در روستاهای هدف طرح نقشه برداری شده‌اند و جهت تأیید به بنیاد علوی ارسال شده و خوشبختانه به موازات آن هزار و ۵۰۰ جلد از اسناد این طرح صادر و تحویل متقاضیان شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار