مدیر کل بنیاد مسکن گلستان:

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: بر اساس آمار موجود سال گذشته بیش از 100 زلزله در استان ثبت شده است و این مساله مقوم و نوسازی منازل روستایی را دو چندان می کند.

ثبت بیش از 100 زلزله در سال گذشته /جزو 5 استان حادثه خیز کشور هستیم

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حسینی ظهر امروز در نخستین نشست هماهنگی بانک های عامل استان با بنیاد مسکن که با حضور معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور در روستای سرکلاته گرگان برگزار شد اظهار کرد: گلستان با دارابودن 43 درصد جمعیت روستا نشین بعد از سیستان دومین استانی است که بیشترین جمعیت آن در روستاها زندگی می کنند و به لحاظ آسیب پذیری در حوادث طبیعی جزو ده استان کشوری هستیم.

وی افزود: گلستان الگویی مناسب در کشور در جهت هم افزایی دستگاه های مختلف از جمله بانک های عامل در کنار بنیاد برای بازسازی و مقاوم سازی مسکن های روستایی است.

حسینی ادامه داد: شبکه بانکی در تمام این سال ها و بخصوص چند سال اخیر همکاری و هماهنگی بسیار خوبی را در جهت پرداخت تسهیلات به متقاضیان نوسازی داشته اند و اگر همراهی آنها نبود بدون شک این طرح با این سرعت در استلن اجرایی نمی شد.

وی گفت: از سال 98 تا کنون در حوزه شبکه بانکی استان بیش از 41 هزار قرار داد در راستای بهسازی منازل روستایی ننعقد شده است و در حال حاضر با موافقت دولتمردان وام های نوسازی به دلیل افزایش قیمت مصالح به 200 میلیون افزایش پیدا کرده است.

مدیر کل بنیاد مسکن اظهار کرد: در حال حاضر با اینکه سهمیه استان  برای ساخت سه هزار واحد است اما به دلیل همکاری بانک ها و تلاشهای بنیاد این رقم به 7 هزار سهمیه ارتقاء داده شده است و 80 درصد انعقاد بانکی و پرداخت داشته اند.

وی افزود: با انجام تکلیف ساخت 7 هزار واحد روستایی در نهضت ملی مسکن قصد داریم از مهاجرت های بی رویه و حاشیه نشینی نیز بکاهیم.

معوقات بانکی پرداخت شود ، تعداد تسهیل گیرندگان بیشتر می شود

در ادامه این نشست، مدیر امور شعب بانک ملی و دبیر هماهنگی بین بانک های عامل استان اظهار کرد: بسیاری از دست اندرکاران مجموعه بانکی استان در اجرای این طرح همواره با بنیاد و تسهیلات گیرندگان روستایی همکاری کرده اند.

قدیری افزود: یکی از مسایلی که باز هم به اعطای تسهیلات در جهت پیشبرد این طرح کمک می کند پرداخت معوقات بانکی تعدادی از تسهیل گیرندگان وام های مسکن روستایی است که چنانچه این معوقات به خزانه بانکی استان واریز شود بدون شک تسهیلات بیشتری اعطا می شود.

وی گفت: مجموعه بانکی استان بر این باور است که همواره تسهیل کننده باشد و سعی شده تا به امروز در راسنای اعطای تسهیلات و کاهش زمان آن بیشترین تعامل را با بنیاد مسکن داشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار