دکتر غلامرضا منتظری، رئیس کل سابق اداره ارشاد اسلامی استان گلستان:

حق همیشه بر کفر پیروز می شود. اسلام نیز تحول آفرین است. پس دشمنان از آن می ترسند و سعی می کنند چهره واقعی آن را پنهان کنند.

می ترسند چون اسلام تحول آفرین است

دکتر غلامرضا منتظری، رئیس کل سابق اداره ارشاد اسلامی استان گلستان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، با بیان این که معمولا همیشه بین جبهه حق و باطل، نبرد و رویارویی وجود دارد، علت اصلی آن را این دانست که جبهه کفر با شکل گیری اسلام حقیقی در اوج انقلاب اسلامی ایران و موج بیداری اسلامی، پایه های سست حکومت خود را متزلزل تر خواهد دید. به هر نسبت که تصویر روشن تری از اسلام ناب ارائه شود، گرایش به اسلام در بین اقشار مختلف بیشتر خواهد شد. لذا معمولا حکومت های سلطه گر و استعماری سعی می کنند، مردم را در یک غفلت و نا آگاهی از اسلام حقیقی نگه دارند.

دکتر منتظری می گوید آنان برای آن که مردم به اسلام گرایش پیدا نکنند به ناچار چهره های کاذب و غیر واقعی که با اسلام حقیقی فاصله دارد را به عنوان نماد و مظهر اسلام مطرح می کنند. پس این جریان های تکفیری، طالبان و چهره های خشونت طلب که به ظاهر مسلمان هستند و با چهره واقعی اسلام ناب فاصله دارند، با طرح بحث تروریسم و خشونت طلبی قصد این را دارند که هراسی در دل اقشار عمومی نسبت به اسلام به وجود بیاورند. وی معتقد است که این موضوع نشان می دهد آن ها می دانند که اسلام حقیقی،تحول آفرین است پس باید کاری کنند که در دل مردم، تصویری از اسلام شکل بگیرد که از آن فاصله بگیرند.

dddddddd

رئیس کل سابق اداره ارشاد اسلامی استان علت اصلی این اقدامات ضد اسلامی را هراسی می داند که آن ها برای حیات دنیایی خودشان دارند. وی می گوید وقتی که امام خمینی (ره) به سران کمونیسم نامه می زند، با صراحت و شفاف، پایان دوره حکومت کمونیسم را اعلام می کند و بعد بشارت می دهد که همین شرایط برای اردوگاه امپریالیسم و سرمایه داری هم به وجود خواهد آمد. ما اعتقاد داریم سنت الهی این است که حق بر باطل پیروز می شود اگر چه باطل برای مدتی هم ممکن است جلوه گری داشته باشد.

دکتر منتظری معتقد است که ما باید در بحث اطلاع رسانی تلاش کنیم. کار زیبایی که مقام معظم رهبری انجام داده اند، تجلی با شکوه همین اقدام است. ایشان تلاش کردند که به جوانان به ویژه جوانان اروپا و آمریکا، این پیام را منتقل کنند که آن چه را سردمداران شما با نام اسلام نام می برند با اسلام ناب فاصله دارد و از آن ها خواستند که تامل کنند ومطالعه دقیق تری از اسلام داشته باشند.

ddd

وی گفتمان های فکری و مذهبی را هم راه موثری برای جلوگیری و دفاع در برابر اقدامات ضد اسلامی غربی می داند. همچنین معتقد است که ما باید به اسلام عمل کنیم. نباید بین شعار و عملامان فاصله ای باشد. بهترین تبلیغات برای اسلام، عمل کردن صحیح به آن است. رفتار حضرت امام(ره) به عنوان بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران، رفتار و مواضع رهبری انقلاب به عنوان الگوی مجسم یک انسان کامل عصر حاضر، هر انسان دارای تفکر غیر دینی را هم وادار به تحسین می کند، چرا که به اسلام عمل می کنند. به هر نسبت که ما به آموزه های دینی عمل کنیم، میتواند مبلغی برای آموزه های دینی باشد.

دکتر منتظری استفاده مفید و بهره گیری از حوزه های فرهنگی با استفاده از ظرفیت های نشر مکتوب و فضای مجازی را، راه خوبی برای دفاع و جلوگیری از اقدامات ضد اسلامی جبهه کفر دانست.

ارسال نظر

  • نادیه فروهر
    0

    ضمن تشکر از آقای دکتر منتظری که افتخار استان ما هستند و ما همیشه از رهنمودهای ایشان بهره مند می شویم ولی نکته ای که قابل تامل است اینجاست که با وجود اینکه ایشان از لحاظ علمی و فرهنگی و سابقه جهاد و سوابق ایثارگری و همچنین ولایی بودنشان و منش اعتدال گونه ای که تا به حال داشته اند چرا یک لحظه باید بدون پست باشند!!! خطاب به مسولین بالا دست حسود که نمیخوان این نیروهای ارزشی رو به جامعه بیشتر معرفی کنن

آخرین اخبار