مدیر آب و خاک جهادکشاورزی گلستان:

مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت : لایروبی و مرمت آب‌بندهای گلستان ظرفیت ذخیره‌سازی آب سطحی این سازه‌های آبی را از ۱۷۰ به سالانه ۳۰۰ میلیون مترمکعب افزایش خواهد داد.

لایروبی و مرمت آب‌بندهای گلستان ظرفیت ذخیره‌سازی آب های سطحی را بیشتر می کند

به گزارش گلستان 24، سیدمحسن کیاالحسینی روز شنبه اظهار کرد: گلستان ۶۴۱ آب‌بندان با سطح ۹ هزار و ۶۰۰ هکتار دارد که دو سوم آن در نواحی جنوبی از قابلیت تامین آب بخش های کشاورزی، شیلات، ورزشی و گردشگری برخوردار بوده و یک سوم دیگر با امکان تامین آب بخش شیلات در نواحی مرزی قرار دارد.

وی بیان کرد: طرح تامین اعتبار لایروبی و مرمت آب بندان ها در قالب تفاهم نامه در سال ۹۷ بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهادکشاورزی برای سه استان گلستان، مازندران و گیلان امضا شده و در سال ۹۸ اجرای آن آغاز شد.

مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی گلستان افزود: در راستای اجرای این تفاهم‌نامه، طی سه سال اخیر ۲۸ آب‌بندان با وسعت هزار هکتار در این استان مرمت شد و با ذخیره سازی آب های سطحی در حال بهره برداری است.

مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: امسال از محل اعتبارات تخصیصی دولت، لایروبی و مرمت ۱۵ آب بندان با اعتبار ۷۸۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفته که تاکنون اجرای این طرح در ۶ آب بندان به پایان رسید.

به گفته کارشناسان آب و خاک جهادکشاورزی گلستان، با احداث و توسعه آب بندان ها می توان آب مورد نیاز آبیاری کامل محصولات کشاورزی در فصل تابستان همچون سویا، پنبه و آفتابگردان را به حجم ۲ هزار متر مکعب تامین کرد که این کار باعث افزایش ارزش افزوده و جایگزینی منابع آب سطحی با منابع زیر زمینی برای کاهش برداشت از سفره آب زیر زمینی خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار