مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان گفت: با اختصاص ۷ هزار میلیارد ریال اعتبار و اجرای طرح دریا برکت در مناطق پیرامونی خزر طی مدت چهار سال ۱۵ هزار شغل پایدار ایجاد می‌شود.

۷ هزار میلیارد ریال در پروژه "دریا برکت" گلستان سرمایه‌گذاری می‌شود

به گزارش گلستان 24، محمدمهدی سلمان زاده اظهار کرد: برای آغاز جدی این پروژه در انتظار اتمام لایروبی کانال ها توسط شیلات هستیم و تلاش داریم از توان و ظرفیت بومیان منطقه و صیادان در اجرای طرح دریا برکت استفاده کنیم تا هفت هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم و همین تعداد شغل در زنجیره تکمیل و مکمل به صورت غیرمستقیم ایجاد شود.

وی افزود : گلستان حدود ۱۳۰ کیلومتر ساحل دارد اما تاکنون نتوانسته‌ایم از ظرفیت دریا و اقتصاد دریایی استفاده کنیم.

سلمان‌زاده گفت: در سال‌های گذشته بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در زمینه اقتصاد دریایی مطالعات زیادی را انجام داد و با توجه به محرومیت موجود در گلستان به موضوع اشتغال در این زمینه پرداخته شد تا زنجیره کاملی از صنعت آبزی پروری ایجاد شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گلستان ادامه داد :تولید آبزیان و گردشگری دریایی، ایجاد بستر اشتغال و توسعه منطقه‌ای از اهداف این طرح بوده و در آن ماهی در قفس، احداث سردخانه، حمل و نقل دریایی و رستوران دیده شده است.

در زمان حاضر حدود ۷۰ سازه (نصب شده و در حال ساخت) قفس و پن در دریا وجود دارد که قفس های نصب شده ظرفیت تولید ۲۵۰ تن ماهی در آبهای استان گلستان را دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار