استاندار گلستان تاکید کرد:

استاندار گلستان گفت: اخذ QR کد برای فعالیت تمامی اصناف الزامی است و باید رتبه استان ارتقا یابد.

کد QR برای فعالیت تمامی اصناف الزامی است/ الزام تزریق دوز سوم واکست کرونا برای کارمندان

به گزارش گلستان 24، علی محمد زنگانه امروز در نود و دومین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد:  تزریق دز سوم واکسن برای تمامی کارکنان دستگاه ها و نهادهای عمومی و خصوصی و... الزامی است و در صورت عدم همراهی مدیران باید مانع از حضور کارمندان با استفاده از اهم قانونی شوند.

وی افزود: تاکنون ۳ میلیون و ۸۷هزار و ۳۷۸ دز واکسن تزریق شده که این میان بیش از ۹۲ درصد واجدین شرایط استان دز اول، ۸۰ درصد دز دوم و ۲۷.۸ درصد هر ۳ دز واکسن را دریافت کرده اند.

استاندار گفت: در حال حاضر ۲شهرستان رامیان و مراوه تپه در وضعیت زرد، ۷ شهرستان گرگان، گنبد کاووس، آزادشهر ، آق قلا، علی آباد کتول، کردکوی و کلاله در وضعیت نارنجی و شهرستان های بندرگز، ترکمن، گمیشان، مینودشت و گالیکش در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی افزود: مدارس در هفته جاری بصورت ترکیبی حضوری و غیرحضوری بر اساس رنگ بندی خواهند بود ولی بر اساس گزارشات شهرستان ها پنج شنبه هر هفته ، برای هفته پیش رو از سوی سخنگوی ستاد استانی کرونا اعلام خواهد شد.

استاندار بیان کرد: در ایام نوروز تردد خودروهای شخصی ناقض قوانین کرونایی از جمله کسانی که هر سه دز واکسن را تزریق نکرده اند، مشمول جریمه خواهد شد و نیاز است مردم شریف استان همراهی لازم را داشته باشند.

زنگانه گفت: اجرای دقیق و سختگیرانه پروتکل های بهداشتی در اماکن اقامتی زیرنظر دستگاه های اجرایی و آموزش و پرورش در ایام نوروز الزامی است و کمیته های نظارتی باید بطور کامل نظارت داشته باشند.

وی افزود: استان باید در پوشش رعایت پروتکل ها به بالای ۸۵ برسد ، پوشش واکسیناسیون در دز اول باید به بالای ۹۵ درصد، دز دوم باید به بالای ۸۵ درصد و دز سوم استان باید با استفاده از توان همگانی و پیگیری های خانه به خانه به بالای ۴۰ درصد برسد.

سرپرست روابط عمومی و امور بین المللی استانداری گلستان به عنوان سخنگوی این ستاد آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به ویروس کرونا را اطلاع رسانی خواهد کرد.

گفتنی است،  بازارچه‌های صنایع دستی و جشنواره های نوروزی شهری و روستایی بر اساس رنگ بندی شهرستان ها و با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حداقل جمعیت برگزار خواهد شد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار