معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان:

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان در خصوص سد نرماب گفت: مقرر شده بود که سد نرماب در تیرماه امسال آبگیری شود اما به دلیل اینکه مجوز قطع درختان و بوته‌ها از طرف سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی داده نشده بود این امر محقق نشد.

سد نرماب به دلیل صادر نشدن مجوز منابع طبیعی آبگیری نشد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، عفت همدم در خصوص جابجایی روستاها هم افزود: یک روستا به طور کامل جابجا شده و یک روستای دیگر هم ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: در مرحله اول آبگیری ارتفاع آب به اندازه‌ای نیست که مشکلی برای سایر روستاها ایجاد شود و البته رایزنی برای تملک و جابجایی سه روستای باقیمانده هم توسط آب منطقه‌ای در دست انجام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان ادامه داد: بدنه سد تا سطحی که باید آبگیری شود تکمیل شده و در مجموع ۱۰۰ درصد کامل نیست.

وی عنوان کرد: در مرحله اول آبگیری، هدف پیشگیری از وقوع سیلاب‌های احتمالی است تا مشکلی برای روستاها و شهرهای اطراف ایجاد نشود و در فازهای بعدی هدف آبرسانی به روستاها و شهرهای اطراف مانند مینودشت، گنبدکاووس، گالیکش و روستاهای نوار مرزی است که باید خط انتقال و تصفیه خانه اجرا شود تا بتوانیم ۴۰ میلیون متر مکعب آب تخصیصی شرب را به آنها برسانیم.

همدم افزود: در سفر معاون وزیر در شهریور ماه سال جاری به استان، پیگیر اعتبار برای خط انتقال و تصفیه خانه بودیم که مقرر شد به دلیل اینکه این تأسیسات اعتبار بالایی لازم دارد به صورت موقتی از پکیج‌های تصفیه اضطراری و فوری استفاده شده تا آب را با حدود ۲۰۰ لیتر بر ثانیه به شهرهای اطراف برساند.

طبق گفته وی ۴۵۰ میلیارد تومان در دو سال اخیر برای سد اختصاص یافت در صورتی که از سال ۹۰ که احداث سد آغاز شد تا سال ۹۸ کل اعتبار تخصیص یافته ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار