وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری :

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گرگان گفت: طرح نهایی گردشگری آشوراده با توجه به صدور دستور ویژه رئیس جمهور برای حل مشکلات آن، به زودی آماده و اعلام می‌شود.

طرح نهایی گردشگری آشوراده، به زودی تدوین می‌شود

به گزارش گلستان 24، عزت الله ضرغامی اظهار کرد: جزیره آشوراده یکی از ظرفیت‌های بی‌نظیر در کشور به شمار می‌رود که با مساحت ۷۰۰هکتاری آماده ایجاد تأسیسات مختلف به ویژه در حوزه گردشگری است.

عزت الله ضرغامی گفت: متأسفانه طرح گردشگری آشوراده در گیر و دار نظام‌های اداری معطل مانده و محدودیت‌هایی درباره برخی مجوز‌ها بود که رئیس جمهور دستور دادند هیچ کدام از این‌ها نباید مانع اجرای طرح گردشگری آشوراده شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مساحت این طرح را ۲۲هکتار اعلام کرد و افزود: طرح مقدماتی گردشگری آشوراده به همراه جانمایی خدمات و سرویس‌های مختلف گردشگری در آن انجام شده است و باید طرح نهایی را با توجه به دستور رئیس جمهور به زودی آماده و اعلام کنیم.

وی گفت: طبق قوانین قبلی امکان اقامت افرادی که از جزیره بازدید می‌کنند وجود نداشت، اما هیچ دلیل وجود ندارد که این اجازه را به مردم ندهیم.

او افزود: در گذشته برای طرح گردشگری جزیره آشوراده تنها اجازه بازدید از طبیعت جزیره برای بازدیدکنندگان فراهم بود اما در نشست امروز مقرر شد امکانات حداقلی برای اقامت گردشگران ورودی به جزیره آشوراده ایجاد شود و مانعی برای عدم اجرای آن وجود ندارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار