وزیر اقتصاد:

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: پروژه سد علی آباد کتول به دلیل عدم تامین مالی از سوی بانک توسعه اسلامی متوقف شده و با مداکراتی که پیش از سفر به استان گلستان با بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه انجام دادیم این مشکل برطرف خواهد شد.

پروژه سد علی آباد به دلیل عدم تامین مالی از سوی بانک توسعه اسلامی متوقف شده است

به گزارش گلستان 24، احسان خاندوزی شامگاه جمعه در جلسه شورای اداری استان گلستان با حضور رئیس جمهور، اظهار کرد: مقرر شد بانک توسعه اسلامی اقساط جدید را برای تکمیل پایین دست سد علی آباد کتول در نظر بگیرد.

وی در خصوص منطقه آزاد اینچه برون خاطرنشان کرد: طرح منطقه آزاد اینچه برون تابستان امسال مصوب شد اما منوط به نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام است و طرح جامع آن باید تهیه شود.

خاندوزی یادآور شد: هفته گذشته ۵۰ میلیارد تومان برای هفت منطقه آزاد جدید کشور اختصاص یافت که یک هفتم آن مربوط به منطقه آزاد اینچه برون است و طرح جامع این منطقه آزاد تا شهریور سال آینده مصوب خواهد شد.

وی ادامه داد: دبیر خانه مناطق آزاد را مکلف کردیم پس از تعطیلات نوروز مقدمات زیرسازی منطقه آزاد اینچه برون را آغاز کند و همزمان طرح جامع آن هم تهیه و از شهریور کلید بخورد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص واردات کالاهای اساسی به گلستان گفت: هماهنگی‌هایی با وزیر جهاد کشاورزی انجام شده تا از فروردین ماه واردات کالاهای اساسی سه استان شمالی از مسیر کشورهای آسیایی میانه آغاز شود که به امنیت واردات کمک و ظرفیت‌های ترانزیتی را فعال خواهد کرد.

خاندوزی با اشاره به عدم تعیین تکلیف کارکنان موسسه مالی اعتباری کاسپین، اظهار کرد: قرار شد اولویت جذب کارکنان بانک‌هایی که متقاضی استخدام نیرو هستند استفاده از ظرفیت کارکنان موسسه کاسپین باشد و این تغییر طی ماه‌های آینده در شبکه بانکی رخ خواهد داد.

وی در خصوص نارضایتی‌ها نسبت به دریافت سود سهام عدالت تصریح کرد: تعدادی نارضایتی نسبت به درج اطلاعات و سود سهام عدالت وجود داشت و امیدواریم از شنبه ۲۱ اسفند واریز سود سهام عدالت سال ۹۹ انجام شود.

خاندوزی خاطرنشان کرد: در حوزه قراردادهای بانکی نارضایتی و شکایات زیادی وجود دارد و با توجه به مصوبه جدید اگر اصل بدهی به بانک پرداخت شود و بانک‌ها مالکیت را به شخص ثالث واگذار نکرده باشند مکلف به بازگرداندن املاک هستند.

وی یادآور شد: همچنین شهرستان‌های اهل تسنن استان گلستان درخواست داشتند بتوانند از ظرفیت شعبات قرض الحسنه استفاده کنند و با پیگیری و موافقت رئیس کل بانک مرکزی از این ظرفیت استفاده خواهد شد.

وی در پایان گفت: گلستان استانی بر پایه کشاورزی بوده و فرار مالیاتی در این استان بسیار پایین است و شاخص های خوبی دارد، تخمین مالی پروژه‌های استان دغدغه اصلی فعالان است و باید به سمت ایجاد شرکت عمران و توسعه منطقه‌ای حرکت کنیم که از ظرفیت نهادهای حاکمتی و بودجه استان استفاده شود تا با ضریب بالاتری به سمت خروج از خام فروشی حرکت کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار