مدیر امور آب و فاضلاب منطقه گنبدکاووس :

مدیر امور آب و فاضلاب منطقه گنبدکاووس گفت: عملیات اجرایی این طرح که از سال ۱۳۷۴ آغاز شده اکنون به ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و برای تکمیل آن به ۱۴ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.

تکمیل پروژه فاضلاب گنبد  ۱۴ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش گلستان 24، حسین سعیدی راد اظهار کرد: برای تکمیل مرحله نخست این طرح ملی شامل تکمیل ایستگاه پمپاژ شماره ۹، تکمیل تصفیه خانه فاضلاب آن که ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، لایروبی و رفع نواقص شبکه جمع آوری فاضلاب به طول ۸۴ کیلومتر و واگذاری ۳۰ هزار انشعاب فاضلاب حداقل به هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی اضافه کرد: با تخصیص هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل مرحله نخست این پروژه در جریان سفر ریاست جمهوری به گلستان و با ابلاغ و تخصیص به موقع منابع اعتباری مرحله نخست طرح جمع آوری فاضلاب شهر گنبدکاووس تا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

سعیدی راد اضافه کرد: با تکمیل مرحله نخست این طرح ملی، بین ۳۰ تا ۴۰ هزار متر مکعب آب در شبانه روز تصفیه (باز تولید) و برای مصارف کشاورزی اراضی اطراف آن که سال‌هاست از مشکل خشکسالی و کم آبی رنج می‌برند، مورد استفاده قرار می‌گیرد ضمن اینکه از آلودگی‌های زیست محیطی ورود فاضلاب به ۲ رودخانه این شهر و بوی تعفن ناشی از آن نیز جلوگیری خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار