مدیرکل هواشناسی گلستان:

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت:امسال حدود ۱۰ میلیارد ریال برای نگهداری سامانه‌ها و تعویض سنسورها هزینه شده است.

هزینه ۱۰ میلیارد ریال برای نگهداری سامانه‌ها و تعویض سنسورها

به گزارش گلستان 24، نوربخش داداشی اظهار کرد: با اختصاص ۲۵ میلیارد ریال از طرف سازمان هواشناسی برای خرید تجهیزات فنی، علاوه بر روزآمدشدن دستگاه‌ها، امکان پیش‌بینی‌ دقیق‌تر وضعیت جوی و جلوگیری از بروز خسارات در بخش‌های مختلف فراهم شد.

وی اختصاص این اعتبار را اتفاق خوبی برای تامین تجهیزات فنی ایستگاه‌ها و سامانه هواشناسی گلستان دانست و افزود: تجهیزات مورد نیاز از محل این اعتبارات در حال خریداری است.

داداشی افزود: علاوه بر این اعتبار، امسال حدود ۱۰ میلیارد ریال برای نگهداری سامانه‌ها و تعویض سنسورها هزینه شده است.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: همچنین از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی ۱۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان راهدار هواشناسی استان در گنبدکاووس مصوب شد که با تخصیص آن این پروژه آماده بهره برداری خواهد شد.

داداشی با اشاره به اقدامات در حال اجرا برای توسعه ایستگاه‌ها و سامانه‌های هواشناسی گلستان، بیان کرد: ایستگاه خودکار هواشناسی آزادشهر با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۳۰۰ مترمربع فروردین سال آینده آماده افتتاح خواهد بود.

وی ادامه داد: با راه اندازی این ایستگاه در مجموع ۱۳ شهرستان گلستان ایستگاه‌ هواشناسی دارند و همچنین تامین زمین برای نصب و راه اندازی ایستگاه هواشناسی در گالیکش تنها شهرستان باقی مانده تا نیمه اول سال آینده در دستورکار قرار دارد.

وی یادآور شد: ۱۵۶ ایستگاه و سامانه هواشناسی از انواع مختلف شامل "سینوپتیک، اقلیم شناسی، باران‌سنجی، جاده‌ای، جو بالا، باران سنجی خودکار و پایش گرد و غبار" در استان گلستان فعال است.

مدیرکل هواشناسی گلستان ادامه داد: ۱۰ ایستگاه سینوپتیک، ۲۱ ایستگاه اقلیم شناسی و ۸۰ ایستگاه باران‌سنجی، یک ایستگاه جاده‌ای در مسیر خوش ییلاق، یک ایستگاه دریایی در گمیشان و ایستگاه جو بالا در فرودگاه گرگان از شاخص‌ترین ظرفیت‌های این مجموعه در استان است.

داداشی افزود: هم اکنون ۱۳ ایستگاه باران‌سنج خودکار(آنلاین) در ارتفاعات گلستان فعال است و خودکار کردن ۱۲ ایستگاه باران‌سنج دیگر استان در دستور کار قرار دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار