مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان:

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: ستادهای نوروزی در بخش با مدیریت بخشداران و در روستاها با مسئولیت دهیار، حضور نماینده یا نمایندگان شورا، فعالان اجتماعی و صاحب نظران روستا، مسئول خانه بهداشت، فرمانده پایگاه بسیج روستا و سایر افراد مدنظر شکل گرفته است.

تشکیل ستادهای نوروزی در روستاهای استان گلستان

به گزارش گلستان 24، علی نصیبی اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به سال نو و الزام بیش از پیش به تغییر چهره روستاها و ایجاد نظم عمومی مطلوب در روستا، شادابی اجتماعی و رونق فرهنگی آبادی ها، با پیگیری بخشداری ها، راه اندازی ستادهای نوروزی در کلیه روستاهای استان گلستان و انجام عملیات پاکسازی عمومی و زیبا سازی روستاها در حال انجام است.

  مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان تصریح کرد: از اهداف تشکیل این ستاد ها، ایجاد منظر عمومی مطلوب در روستاها، رفع مشکلات بهداشتی و زیست محیطی، شادابی اجتماعی و رونق فرهنگی، آمادگی روستاها برای مقابله با بحران های طبیعی و احتمالی و ...، می باشد.

 نصیبی افزود: پاکسازی عمومی خیابان ها و کوچه های روستا از نخاله های ساختمانی، شن و ماسه، پسماندها و علف های هرز و ماشین آلات کشاورزی غیر قابل استفاده، شست و شوی جداول و معابر، رنگ آمیزی اِلمان ها، ساماندهی تابلو های ورودی روستا، برخی از وظایف ستادهای نوروزی روستاها می باشد.

وی افزود: همچنین کمک به خانواده های کم بضاعت روستا با حفظ کرامت انسانی و با مشارکت خیرین، پاکسازی محیط آرامستان ها، نصب بنرهای تبریک عید نوروز، اعلام شماره تماس به اهالی و آمادگی برای مقابله با بحران های احتمالی، آماده سازی نمازخانه ها و محل های اسکان اضطراری، و نیز سرویس های بهداشتی عمومی از دیگر اقدامات این ستادها در حوزه فرهنگی و اجتماعی و اقدامات مرتبط با مدیریت بحران در روستا می باشد.

شیوه نامه اجرایی فعالیت ستادهای نوروزی روستاهای استان گلستان طی نامه شماره ۹۳۳۸۶ تاریخ ۸ اسفند ۱۴۰۰ به فرمامداری و بخشداری های سراسر استان ابلاغ شده است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار