استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: یکی از اقدامات مهم در راستای اجرای پروژه سد چایلی جابجای ۶ روستای حاضر در کاسه سد با بیش از ۷۰۰ خانوار است.

جابجایی 6 روستا برای اجرای کامل سد چایلی

به گزارش گلستان 24، علی محمد زنگانه بعدازظهر دوشنبه در بازدید از محل اجرای سد چایلی در شهرستان مراوه تپه اظهارکرد: هدف ما تسریع در جبران عقب ماندگی های زیرساختی گلستان است.

استاندار گلستان با بیان این که اجرای سد چایلی ظرفیتی برای کنترل سیلاب ها، تامین آب شرب، کشاورزی و صنعتی مردم منطقه است، افزود: سد چایلی می تواند حجم آبی معادل تمام سدهای موجود استان را مدیریت کند و مطالعات آن در سال ۱۳۸۱ انجام شده اما متاسفانه در طول سال های گذشته اعتبارات ضعیفی به آن اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات مهم در راستای اجرای این پروژه جابجای ۶ روستای حاضر در کاسه سد با بیش از ۷۰۰ خانوار است.

زنگانه ادامه داد: برای جابجایی این ۶ روستا بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با توجه به محدودیت منابع، بر اساس اولویت بندی جابجایی یکی از روستاها در دستور کار قرار گرفته است که در مدت زمان یک سال باید انجام شود.

استاندار گلستان اضافه کرد: دستگاه های خدمت رسان موظف هستند به خانواده های حاضر در این ۶ روستا تا زمان جابجایی ارائه خدمت داشته باشند.

وی گفت: بی تردید یکی از اولویت های بودجه ای استان در سال ۱۴۰۲، سد چایلی خواهد بود و البته مجوزها برای سرمایه گذاری ۲۳۰ میلیاردی در آن صادر شده که باید تا رقم هزار میلیارد تومان افزایش یابد چرا که اجرای کامل این سد به بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

زنگانه بیان کرد: بسیاری از استان ها با منابع ارزان قیمت زیرساخت های خود را توسعه داده اند اما متاسفانه گلستان عقب ماندگی هایی در ایجاد زیرساخت ها دارد که باید با همراهی همه دلسوزان استان در رفع آن بکوشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار