مدیرکل دامپزشکی:

۹۰ درصد از میگوی تولیدی این استان، جنبه صادراتی دارد و بیشتر صادرات این محصول بعد از فصل برداشت محصول و در نیمه دوم سال صورت می گیرد.

۹۰ درصد از میگوی تولیدی  استان صادراتی است

به گزارش گلستان 24، غلامرضا محرابی  اظهار کرد: با توجه به محدودیت کرونایی سال گذشته ۵۱۰ تن میگو تولیدی این استان با گواهی بهداشتی به کشورهای چین، عمان و امارات صادر شد. 

وی افزود: برای این میزان میگوی صادراتی ۲۰ گواهی بهداشتی توسط این نهاد صادر شد.

وی اظهارداشت: علاوه بر این ۷۳۵ تن میگو تولیدی با مجوز بهداشتی به سایر استان های کشور حمل و مقادیری از آن از طریق گمرکات آن مناطق به خارج صادر شده است.

وی ادامه داد: مقدار کمی از میگو تولیدی سال قبل هم در مراکز فرآوری موجود است که به مرور از گمرکات صادر یا به سایر استان ها صادر می شود.

در سال زراعی قبل ۷۴ مزرعه پرورش میگو در سطح هزار و ۲۵۰ هکتار با میانگین تراکم ذخیره سازی ۱۱۱ هزار و ۲۳۸ قطعه در هکتار فعال و مقدار هزار و ۵۴۱ تن محصول برداشت شد.

مدیرکل دامپزشکی گلستان ادامه داد: ۹۰ درصد از میگوی تولیدی این استان، جنبه صادراتی دارد و بیشتر صادرات این محصول بعد از فصل برداشت محصول و در نیمه دوم سال صورت می گیرد.

محرابی از آمادگی برای تولید میگو در سال زراعی جاری در مجتمع پرورش میگو گمیشان خبر داد و افزود: کار پرورش میگو در این خطه از میانه اردیبهشت ماه با دریافت گواهی از دامپزشکی و آماده سازی مزرعه از سوی متقاضیان طرف قرارداد آغاز می شود.

بر اساس مطالعات صورت گرفته شیلات گلستان، با بهره برداری از مجموع ۲ فاز در مجتمع میگو گمیشان، به مساحت ۱۰ هزار هکتار طی برنامه ای تا افق ۱۴۰۴، سالانه افزون بر ۱۷ هزار تن میگو تولید و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری خواهد شد.

براساس آمار اداره کل شیلات گلستان میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت میگو گلستان در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به افزون بر ۸۰۰ میلیارد ریال رسید.

در گلستان هشت مرکز فرآوری میگو با ظرفیت اسمی ۶ هزار و ۵۰۰ تن در هر دوره مشغول فعالیت وجود دارد که با توجه به تولید محصول، این واحدها در بخش عملیات فرآوری میگوی فعالیت دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار