رییس پارک علم و فناوری گلستان:

رییس پارک علم و فناوری گلستان گفت : زیرساخت‌های جدی و مناسبی در بخش تحقیقات و فناوری در حوزه جهاد کشاورزی گلستان وجود دارد که با در اختیار گذاشتن این امکانات می توان زمینه توسعه و یا ایجاد شرکت های دانش بنیان در استان را محقق کرد.

زیرساخت‌های مناسبی برای شرکت های دانش بینان در استان وجود دارد

به گزارش گلستان 24، مهدی غفاری اظهار کرد:  وجود نیروی انسانی توانمند و آگاه در کنار امکانات سخت افزاری و توسعه اشتغال و افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی را عملیاتی می کند.

وی با اشاره به تجربه شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: تجربه فعالیت در حوزه کشت بافت های گیاهی در گلستان مبین آن است که می‌توان با اندک سرمایه‌گذاری در حوزه شرکت های دانش بنیان کشاورزی جهش چشمگیری در بخش اشتغال و ارزآوری ایجاد کرد.

رییس پارک علم و فناوری گلستان یادآور شد: در کنار کاهش کاغذبازی اداری موجود در بخش ثبت و یا واگذاری به شرکت‌های دانش‌بنیان جدید باید تلاش کنیم تا شرکتهای موجود پابرجا بمانند.

غفاری ادامه داد: مانایی شرکت های دانش بنیان و خلاق فعلی در گلستان باید به عنوان اصل نخست مد نظر همه دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

وی بیان کرد: شرط بقا و دوام شرکت های دانش بنیان حمایت دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی از آنهاست به زبان ساده تر آنکه شرکتهای دولتی و یا نهادهای حاکمیتی باید هنگام خرید محصول موردنیاز، به تولیدات دانش بنیان داخلی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به تاکید وی اگر محصول تولیدی خوب و رقابت پذیر با محصولات خارجی است باید اولویت با تولیدات داخل باشد.

رییس پارک علم و فناوری گلستان با اشاره به فعالیت ۵۰ شرکت دانش بنیان و ۱۲ شرکت خلاق در گلستان گفت: اعطای تسهیلات رشد قابل توجهی داشته که این مبلغ از چهار میلیارد تومان در سال ۹۹ به ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات مصوب در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

رییس پارک علم و فناوری گلستان گریزی به دغدغه های مالی این شرکت ها زد و گفت: رویه فعلی بانک ها و موسسات مالی در اخذ تضامین بانکی از شرکت های دانش بنیان سختگیرانه بوده و این امر اصلی‌ترین چالش‌های توسعه این شرکت هاست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار