نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس:

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی گفت:احداث راه آهن اینچه‌برون - شاهرود نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است و تعدادی از فعالان اقتصادی برای همکاری در این طرح اظهار آمادگی کردند.

احداث راه آهن اینچه‌برون - شاهرود نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است

به گزارش گلستان 24، غلامعلی کوهساری اظهار کرد: طرح مطالعه و احداث راه آهن اینچه برون- گنبدکاووس - آزادشهر - شاهرود یکی از مطالبات اصلی استان گلستان در قانون بودجه ۱۴۰۱ دارای ردیف اعتباری شد.

وی افزود: برای اولین بار ردیفی در قالب مطالعه و احداث راه‌آهن اینچه‌برون - گنبدکاووس - آزادشهر - شاهرود با هدف توسعه کریدور شمال به جنوب در قانون بودجه تعیین شد و قرار است اعتبار این طرح از محل فاینانس (مشارکت بخش خصوصی) تامین شود.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با سرمایه گذاری بخش خصوصی امکان ساخت راه‌آهن محور یادشده فراهم می‌شود و در نتیجه آن شاهد تحویل در بحث جابجایی بار و مسافر در کشور خواهیم بود.

کوهساری تصریح کرد: اجرای این خط راه آهن و اتصال آن به کریدور ریلی شمال - جنوب تاثیر زیادی در توسعه و تحول همه جانبه اقتصادی استان گلستان خواهد داشت.

وی همچنین از تعیین ردیف بودجه برای احداث تصفیه خانه و ایستگاه پمپاژ در سد نرماب و خط انتقال آب به شهرها و روستاهای شرق استان خبر داد.

کوهساری گفت: باتوجه به اهمیت موضوع آبرسانی به شهرها و روستاهای شرق استان از طریق سد نرماب، با پیگیری‌های انجام شده در ردیف بودجه سال ۱۴۰۱ عنوان "طرح ساختمان سد نرماب" به "طرح ساختمان سد نرماب، احداث تصفیه خانه، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب به شهرها و روستاهای شرق استان" تغییر یافت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار