سخنگوی شورای شهر گرگان:

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان گفت: با خروج سرمایه گذار از پروژه شهربازی مدرن گرگان هم اکنون این پروژه روی دست شهرداری باقی مانده و با اعتبارات عمرانی شهرداری هم قابل اجرا نیست.

سرمایه گذار شهر بازی گرگان از اجرای طرح خارج شد/2 هزار میلیارد روی دست شهرداری ماند

به گزارش گلستان 24، حجت مقسم در خصوص شهربازی گرگان اظهار کرد: دو هزار میلیارد پروژه در شهربازی مدرن گرگان بر روی دست شهرداری باقی مانده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه سرمایه‌گذار اولیه دو سال پیش از این پروژه منصرف شد، افزود: بودجه عمرانی شهرداری گرگان سالانه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بوده و با این اعتبار ۲۰ سال زمان باید طی شود تا پروژه شهربازی به اتمام برسد.

وی ادامه داد: این پروژه (شهربازی) هم اکنون روی دست شهرداری باقی مانده و یا باید آن را بفروشد یا خودش آن را انجام دهد.

مقسم متذکر شد: اگر نیمی از بودجه عمرانی را هر ساله به این پروژه اختصاص دهیم بودجه‌ای برای شهر باقی نمی‌ماند.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان بیان کرد: پروژه هفت موزه در چهارشنبه بازار سابق با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال اجرا بوده و به خوبی پیش می‌رود.

وی گفت: امنیت و سود برای سرمایه گذار بسیار حائز اهمیت بوده و اگر یکی از این مسائل به خطر بیفتد خود را کنار خواهد کشید.

مقسم در خصوص این که چرا شهربازی شروع شد، ادامه داد: شهردار سابق برنامه محور بود و مزیت نسبی گرگان یعنی گردشگری را احصاء کرد و تصمیم داشت جاذبه‌های دست ساخت ایجاد کند و با این هدف عملیات اجرای شهربازی آغاز شد.

زیرساخت های نصب سورتمه فراهم نیست

وی بیان کرد: شروع پروژه توسط شهرداری گرگان با هدف بالا بردن رغبت سرمایه گذار برای ورود به این بخش بود که اما تاکنون محقق نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان اضافه کرد: سورتمه خریداری شده و به ارتفاع ۱۸ متر، قرار است راه اندازی شود و براساس گفته شهردار تا پایان تیرماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

مقسم توضیح داد: اما این در شرایطی است که هنوز زیرساخت‌های سورتمه آماده نشده و حال باید دید که در کجا می‌خواهند آن را نصب کنند؟

وی با اشاره به ایجاد زیرساخت شهربازی مدرن گرگان بیان کرد: برای فاز صفر آن یعنی در مرحله تراس بندی، ۱۶۶ میلیارد تومان در سال ۹۹ با پیمانکار قرارداد بسته شده که با تعدیل حدود ۳۰۰ میلیارد تومان می‌شود؛ مقرر شده بود که این پروژه ۱۸ ماهه یعنی تا ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ به پایان برسد اما این امر محقق نشد و حدود ۱.۵ سال دیگر برای پایان آن زمان نیاز است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان گفت: مرحله بعدی ایجاد زیرساخت‌های همچون آسفالت، آب، برق، مسجد، سرویس بهداشتی، فروشگاه، اتاق نگهبان و غیره است که پیش بینی سال ۹۹ برای ایجاد این زیرساخت‌ها ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که هم اکنون به هزار میلیارد تومان هم می‌رسد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار