معاون اداره کل بیمه سلامت گلستان :

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت گلستان گفت: افزون بر ۳۲ هزار شهروند ساکن این استان از ابتدای اجرای پوشش بیمه درمان رایگان ساکنین محلات کم برخوردار مناطق شهری ( اواخر بهمن پارسال تاکنون) به صورت رایگان دارای بیمه پایه شده و از خدمات نظام ارجاع استفاده می کنند.

۳۲ هزار گلستانی ساکن محلات کم‌برخوردار از بیمه رایگان برخوردار شدند

به گزارش گلستان 24، علیرضا صحرایی امروز در نشست با اعضای شورای اطلاع رسانی این اداره کل، افزود: در این طرح افراد فاقد بیمه خدمات درمانی در مناطق کم برخودار با همکاری برخی نهادها و موسسات از جمله دفاتر تسهیل‌گری شناسایی شده و به صورت رایگان زیرپوشش بیمه سلامت همگانی یا بیمه روستاییان قرار می‌گیرند.

صحرایی گفت: اجرای این طرح با جدیت در سال جاری تداوم داشته و تمامی افراد واجد شرایط زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار خواهند گرفت.

وی برآورد کرد که ۷۰ هزار شهروند ساکن محله های کم برخوردار گلستان واجد شرایط پوشش بیمه سلامت رایگان باشند.

تعیین تکلیف ۶۷ هزار بیمه شده نامعتبر

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت گلستان گفت : این اداره ۶۷ هزار بیمه شده نامعتبر در سامانه دارد که باید تعیین تکلیف شوند.

صحرایی افزود: با همکاری دفاتر پیشخوان طرف قرارداد این اداره کل، پایش افراد بیمه شده نامعتبر در سایر بیمه های پایه پیگیری می شود تا وضعیت این افراد تعیین تکلیف شوند.

وی همچنین از اجرای طرح رفع همپوشانی بیمه سلامت با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور از چند روز آینده در گلستان اجرا شده و ضمن شناسایی بیمه افراد، تداوم و نحوه پوشش بیمه و تمدید اعتبار آن ها صورت می گیرد.

وی  در حوزه تاثیر اصلاح ارز ترجیحی برای دارو افزود: گسترش بیمه پایه یکی از برنامه های مهم این سازمان و در گلستان بوده که این اداره با جدیت پوشش افراد واجد شرایط را در استان طی سال جاری پیگیری می کند تا جامعه هدف کمترین مشکل را برای درمان داشته باشند.

 

افزایش موسسه های طرف قرارداد

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت گلستان گفت : پارسال ۱۶۷ موسسه طرف قرارداد با بیمه سلامت استان به منظور افزایش خدمات دارویی و درمانی افزوده شده است.

وی ادامه داد: پارسال ۸۶۶ موسسه درمانی با اداره کل بیمه سلامت داشتند که در پایان سال به هزار و ۳۳ مرکز رسید.

صحرایی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری ۲۰ قرارداد جدید با موسسه ارایه خدمات درمانی بسته شده و تعداد قرارداد با این موسسه ها به هزار و ۵۳ مورد افزایش یافته که شامل ۳۵۸ مورد با پزشک متخصص، ۱۹۶ مورد پزشک عمومی، ۳۴ مورد پزشک فوق تخصص، ۵۷  دندانپزشک، ۲۲۱ داروخانه، ۲۶ بیمارستان، ۵۶ درمانگاه، ۶۰ آزمایشگاه، ۸۳ فیزیوتراپی، ۱۹ مرکز توانبخشی و ۶ مرکز ترک اعتیاد است.

وی در حوزه اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک برای بیمه شدگان سلامت گلستان، گفت: اکنون این طرح ۹۹.۹ درصد از جامعه هدف  استان را عملیاتی کرده و از مزایای آن برخوردار شده ، در حالی که میانگین کشوری ۹۸.۹ درصد است.

به گفته وی در گلستان یک میلیون و ۱۳۳ هزار و ۴۷۲ نفر از جمعیت استان زیر پوشش صندوق های بیمه سلامت قرار دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار