معاون امور زراعت وزیر جهادکشاورزی:

معاون امور زراعت وزیر جهادکشاورزی گفت: اگر قیمت وش پنبه کیلویی ۷۰۰ هزار ریال شود، سطح زیر کشت این محصول در استان افزایش داده شده و کشت شالی ( پُرآب طلب ) هم کمتر می شود.

قیمت وش پنبه کیلویی ۷۰۰ هزار ریال شود، سطح زیر کشت افزایش می یابد

به گزارش گلستان 24، علیرضا مهاجر روز شنبه در نشست جمعی از نمایندگان بخش کشاورزی گلستان با اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دانشکده فنی مهندسی علی آباد این استان، اظهار کرد: مطابق آمایش سرزمینی، کشاورزی و گردشگری با هم دیده شده ولی توسعه آن به خوبی انجام نشده و امروز نرخ واقعی بیکاری در منطقه بیش از ۴۰ درصد است.

وی ادامه داد: اکنون برای بهره برداری بهینه از ظرفیت کشاورزی استان در توسعه از جمله ایجاد فرصت های شغلی و رونق تولید که حرفی برای گفتن دارد، نیاز مبرم به حمایت بیشتر است.

مهاجر گفت: لحاظ تناسب قیمت برای تولید وش پنبه و استقرار صنایع تبدیلی از جمله حمایت های زراعت پنبه در این استان شمالی است.

وی افزود: اگر قیمت وش پنبه کیلویی ۷۰۰ هزار ریال شود، سطح زیر کشت این محصول در استان افزایش داده شده و کشت شالی ( پُرآب طلب ) هم کمتر می شود.

معاون امور زراعت وزیر جهادکشاورزی، ایجاد فرصت های شغلی جدید و افزایش بهره وری آب را از دیگر مزایای حمایت از زراعت پنبه در این خطه بر شمرد و گفت: علاوه بر این، منفعت بلند مدت برای کشور همراه دارد.

وی بر تناسب سرمایه گذاری در ایجاد صنایع تبدیلی با باغ های موجود در استان تاکید کرد و افزود: اگر به این مهم توجه شود، اشتغالزایی و ارزش افزوده برای استان همراه خواهد داشت.

وی بر حمایت از صنعت بیمه محصولات کشاورزی به منظور کاهش ریسک پذیری بهره برداران و رونق تولید محصولات کشاورزی و افزایش تسهیلات بانکی برای فعالان این حوزه از سوی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه به دعوت نمایندگان مردم استان در مجلس شورای به گلستان سفر کردند و در این سفر سه روزه شماری از طرح های بخش مربوط به این کمیسیون در استان بازدید دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار