سرپرست فرمانداری گرگان:

سرپرست فرمانداری گرگان با اشاره به افزایش محسوس دما طی روزهای اخیر و آغاز فصل برداشت گندم و جو در این منطقه از آماده باش نهادهای متولی برای مقابله با حریق های احتمالی در اراضی زراعی خبر داد و گفت: برخی سهل انگاری ها خسارت های جبران ناپذیری خلق می کند.

برخی سهل انگاری ها خسارت های جبران ناپذیری خلق می کند

به گزارش گلستان 24، عیسی پایین محلی اظهار کرد:طی هفته اخیر گزارش ‎های متعددی از آتش ‎سوزی ارسال شد که می ‎توان از جمله این حوادث به حریق در مزارع گندم‌زارهای روستای هاشم آباد و مزارع واقع در پشت مسکن مهر اشاره کرد که باحضور به موقع نیروهای آتش ‎نشانی گرگان مهار و از گسترش دامنه آتش به سایر مناطق جلوگیری شد.

وی خاطرنشان کرد: هرساله در ایام برداشت محصول شاهد رخداد برخی حریق ها در مزارع گندم، جو و کلزا هستیم که با رعایت برخی نکات ساده می توان از وقوع آن و وارد شدن خسارت به کشاورزان جلوگیری کرد.

سرپرست فرمانداری گرگان افزود: رعایت این نکات از سوی کمباین داران، رانندگان وسایط نقلیه بویژه وسایل حمل و نقل عمومی بار و کشاورزان ضروری است.

پایین محلی اضافه کرد: مهمترین نکته در جلوگیری از ایجاد حریق در مزارع مربوط به کمباین داران است که رانندگان یا مالکان این خودروها باید قبل از ورود به مزرعه، قسمت های برقی کمباین را کنترل نمایند تا جرقه نزند.

وی، جلوگیری از روشن کردن آتش در اطراف مزرعه، پرهیز از آتش زدن کاه و کلش پس از برداشت محصول توسط کشاورزان که علاوه بر جرم بودن، احتمال سرایت آتش به دیگر مزارع را بیشتر می کند و جلوگیری از پرت کردن ته سیگار توسط رانندگان عبوری یا رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی بار در کنار جاده ها که علف های هرز و خشک دارد از دیگر نکات ضروری برای جلوگیری از وقوع حریق در مزارع دانست و بر رعایت آن تاکید کرد.

سرپرست فرمانداری گرگان ادامه داد: علاوه بر رعایت این نکات، دهیاران روستاها و یا کشاورزان باید در فصل برداشت محصول چند دستگاه تراکتور مجهز به گاوآهن و دیسک را در نزدیکی مزارع قرار دهند تا درصورت بروز حریق احتمالی بلافاصله وارد عمل شده و با شخم زدن مانع از گسترش آتش شوند.

وی ، همراه داشتن چند کپسول آتش نشانی توسط کمباین داران یا کشاورزان را در کنترل اولیه آتش مهم دانست و گفت: با این کپسول ها که قیمت چندانی ندارند می توان قبل از گسترش آتش، آن را خاموش کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار