مدیرعامل آب منطقه ای گلستان:

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: سالانه باید ۶۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی شود و این کار نیازمند اعتبار قابل ملاحظه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان در سال است.

لایروبی رودخانه های گلستان نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار است

به گزارش گلستان 24، سید محسن حسینی اظهار کرد: استان گلستان حدود سه هزار کیلومتر رودخانه جریان دارد که یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر آن هر سه سال یک بار نیاز به لایروبی است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به اینکه سالانه باید ۶۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی شود، افزود: این کار نیازمند اعتبار قابل ملاحظه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان در سال است.

حسینی خاطرنشان کرد: هر چند در عرف جامعه، دستگاه‌هایی مانند شرکت آب منطقه‌ای و شهرداری‌ها متولی لایروبی رودخانه محسوب می‌شوند ولی در قوانین در خصوص لایروبی رودخانه‌ها خلاء وجود دارد و مشخص نیست لایروبی رودخانه‌ها تکلیف کدام دستگاه است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان یادآور شد: با این حال براساس اساسنامه شرکت‌های آب منطقه‌ای که مجازند امور مربوط به مهندسی رودخانه را انجام دهند کار لایروبی رودخانه‌ها بویژه در خارج از محدوده شهرها معمولاً از سوی این شرکت‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: برای شرکت آب منطقه‌ای حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار لایروبی در نظر گرفته شده که کفاف حدود ۶۰ کیلومتر لایروبی را می‌دهد که البته تخصیص آن کمتر است.

حسینی در خاتمه گفت: با توجه به مقدار اعتبارات تخصیصی، در یک دهه گذشته مجموعاً حدود دو هزار کیلومتر (سالانه حدود ۲۰۰ کیلومتر) از رودخانه‌های استان لایروبی شده که یک سوم میزان مورد نیاز بوده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار