معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب گلستان:

معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب گلستان هم گفت: با توجه به کاهش شدید ذخائر آب ضرورت دارد تا در بخش های مختلف به فکر استفاده از منابع آبی جدید باشیم.

لزوم تدبیر برای منابع آبی جدید

به گزارش گلستان 24، داوود احمدی نصرآبادی به ضرورت استفاده از پساب در بخش آبیاری محصولات زراعی اشاره و اظهار کرد: یکی از راهبردهای هایی که به تازگی وزیر نیرو هم آن را مطرح کرده ، مسأله بازار پساب است؛ به طور مثال در زمان حاضر در گلستان چهار تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای مختلف از جمله بندرگز، کردکوی، بندرترکمن و گرگان مستقر است و پساب آنها وارد رودخانه می شود.

داوود احمدی نصرآبادی ادامه داد: استفاده از پساب برای محصولاتی مانند پنبه و مانند آن مشکلی ندارد ولی برای محصولاتی که به صورت خام مصرف می شود مانند هویج، سیب زمینی و سبزیجات مناسب نیست.

وی ادامه داد: از پساب می توان در آینده نزدیک استفاده های زیادی کرد؛ به عنوان مثال برای تغذیه محصولات کشاورزی گزینه مناسبی است به دلیل اینکه زمین یکی از پالاینده هاست، یعنی آب وقتی وارد زمین شود لایه به لایه تصفیه می شود یا اینکه می توانیم پساب را به کشاورزان بدهیم و آنها هم در عوض چاه های کشاورزی را خاموش کنند تا بتوانیم تعادل را ایجاد کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار