معاون اداره کل بیمه سلامت استان:

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت گلستان گفت: ۱۰۳ هزار نفر از جمعیت فاقد بیمه درمانی در این استان با اجرای 2 طرح قانون پوشش همگانی بیمه سلامت و جمعیت آسیب پذیر و کم برخوردار، به صورت رایگان زیر پوشش درمان قرار گرفته اند.

۱۰۳ هزار نفر جمعیت فاقد بیمه در گلستان زیرپوشش درمان قرار گرفتند

به گزارش گلستان 24، علیرضا صحرایی اظهار کرد: از این شمار ۵۵ هزار نفر فاقد پوشش بیمه درمانی در استان به صورت متمرکز و پیرو قانون تبصره ۱۴ مصوبه هیات دولت، شناسایی و از مزایای این طرح به صورت رایگان برخوردار شده اند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر این اداره کل از طریق صورت اسامی در اختیار، با افراد واجد شرایط ارتباط برقرار کرده و نسبت به ثبت مدارک موردنیاز پوشش بیمه ای آن ها با حضور در دفاتر پیشخوان، اقدام می شود.

به گفته وی طرح مزبور ویژه دهک های یک تا سوم جامعه با پوشش پنج میلیون نفر بوده که از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا شده است.

صحرایی در خصوص اجرای طرح پوشش بیمه درمانی برای ساکنان مناطق کم برخوردار شهری که از اواخر بهمن ماه پارسال در این استان آغاز شد، گفت: تاکنون در اجرای این طرح، ۴۸ هزار نفر جمعیت فاقد پوشش بیمه درمانی در مناطق کم برخوردار استان شناسایی و زیر پوشش رایگان خدمات درمانی بیمه سلامت قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: با شناسایی و پوشش بیمه درمانی رایگان این جمعیت در استان، برآورد می شود ۱۰ هزار نفر دیگر فاقد پوشش بیمه درمانی وجود داشته باشد که با تداوم اجرای طرح پوشش بیمه درمانی ویژه مناطق کم برخوردار استان با همکاری دستگاه های مرتبط، زیر پوشش قرار خواهند گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح افراد فاقد بیمه خدمات درمانی در مناطق کم برخودار با همکاری برخی نهادها و موسسات از جمله دفاتر تسهیل‌گری شناسایی و به صورت رایگان زیرپوشش بیمه سلامت همگانی یا بیمه روستاییان قرار می‌گیرند.

به گفته مسوولان حوزه اجتماعی استانداری گلستان، ۶۰ محله آسیب پذیر و کم برخوردار در استان گلستان شناسایی شده وجود دارد که شناسایی افراد فاقد پوشش بیمه درمانی و ارایه خدمات رایگان در این حوزه از جمله خدمات دولت است.

بیشتر و قبل از اجرای طرح سراسری پوشش بیمه خدمات درمانی رایگان ویژه دهک های یک تا سه جامعه توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جمعیت فاقد پوشش بیمه درمانی در گلستان ۸۰ هزار نفر برآورد می شد.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت گلستان اضافه کرد: اکنون هزار و ۵۳ مورد قرارداد با موسسه ها ارایه خدمات درمانی توسط این اداره کل بسته است که شامل ۳۵۸ مورد با پزشک متخصص، ۱۹۶ مورد پزشک عمومی، ۳۴ مورد پزشک فوق تخصص، ۵۷ دندانپزشک، ۲۲۱ داروخانه، ۲۶ بیمارستان، ۵۶ درمانگاه، ۶۰ آزمایشگاه، ۸۳ فیزیوتراپی، ۱۹ مرکز توانبخشی و ۶ مرکز ترک اعتیاد است.

به گفته صحرایی، یک میلیون و ۱۳۳ هزار و ۴۷۲ نفر از جمعیت گلستان از خدمات صندوق های بیمه سلامت استفاده می کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار