مدیر بنادر و دریانوردی گلستان:

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان گفت:مشکل تخصیص اعتبار در حوزه لایروبی خلیج گرگان نداریم و در این راستا، قراردادی با قرارگاه منعقد و برای ورود تجهیزات و کارگاه پیش پرداخت های اولیه به استناد الزامات و ملزمات قراردادی فی ما بین واریز شده است.

مشکل تخصیص اعتبار در حوزه لایروبی خلیج گرگان نداریم

به گزارش خبرنگار گلستان 24، اله یار اسعدی اظهار کرد: در زمان حاضر ۶ دستگاه بیل مکانیکی مشغول احداث دایک(سدخاکی) در خلیج گرگان هستند که بعد از این کار، مطابق زمانبندی عملیات لایروبی آغاز می شود. 

وی افزود: اکنون با رعایت الزامات محیط زیست، احداث ۲ دایک( سد خاکی ) تعریف شده که محل تخلیه رسوبات حاصل از لایروبی کانال آشوراده خواهد بود.

اسعدی اضافه کرد: اعتبارات این پروژه به موقع پرداخت شده و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، مبلغی را به عنوان پیش پرداخت به حساب سازمان بنادر واریز کرده است.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان خاطرنشان کرد: چهار ماه از دستور رییس جمهور مبنی بر آغاز عملیات لایروبی گذشته و ما منتظر تخصیص اعتبار و ترک تشریفات انعقاد قرارداد بودیم ولی همزمان کار اجرایی را هم آغاز کردیم.

به گفته وی مبلغ واریزی در مرحله نخست ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده و برای اجرای این پروژه ۱۲ الی ۱۶ ماه به دلیل ملاحظات زیست محیطی در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: نزدیک به هفت سال مطالعه در مورد خلیج گرگان و لایروبی کانال های خزینی، آشوراده و چپاقلی انجام شد که نتیجه آن دستور فوری رییس جمهور برای آغاز عملیات اجرایی به منظور جلوگیری از تشدید خشکی این پهنه آبی بود.

وی ادامه داد: بعد از این دستور، سازمان بنادر اقدامات فنی و مهندسی را آغاز کرده و بروزرسانی هیدروگرافی جزیره و کانال ها، توپوگرافی و نقشه های هوایی انجام شده است.

وی بیان کرد: مطابق دستور رییس جمهور، قرارگاه خاتم الانبیا(ص) به عنوان پیمانکار مشخص و این سازمان تمهیدات این حضور را فراهم کرده است.

اسعدی با بیان این که مشکل تخصیص اعتبار نداریم، اضافه کرد: در این راستا، قراردادی با قرارگاه منعقد و برای ورود تجهیزات و کارگاه پیش پرداخت های اولیه به استناد الزامات و ملزمات قراردادی فی ما بین واریز شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار