استاندار گلستان:

استاندار گلستان با اشاره به اختصاص افزون بر ۳۹۰ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی و منابع بانکی و تسهیلاتی از محل سفر ۱۳ اسفند پارسال رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به این استان، گفت: سهم شهرستان گنبدکاووس از این منابع تخصیصی افزون بر ۳۸ هزار میلیارد ریال است.

اختصاص ۳۸ هزار میلیارد ریال اعتبار دولتی به گنبدکاووس

به گزارش گلستان 24، علی محمد زنگانه روز یکشنبه در جمع نمازگزاران عید سعید قربان در عیدگاه اهل سنت گنبدکاووس اظهار کرد: از منابع اعتباری اختصاص یافته به گنبدکاووس مبلغ ۱۶ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال مربوط به پروژه‌های عمرانی و ۲۲ هزار میلیارد ریال منابع بانکی، تسهیلاتی و اشتغالزا است.

وی اضافه کرد: اعتبارات عمرانی و تسهیلاتی پیش بینی شده از محل سفر رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به گلستان با رعایت عدالت و نگاه توسعه‌ای بین ۱۴ شهرستان استان توزیع شده تا در سایه آن گام مهمی برای جبران عقب ماندگی‌های زیرساختی و ارتقای سرانه درآمدی خانوارهای گلستانی برداشته شود.

زنگانه ادامه داد: با اینکه گلستان جز ۱۰ استان برتر کشور از لحاظ مواهب الهی و خدادادی است و باید به همین نسبت جزو ۱۰ استان برتر کشور از حیث تمامی شاخص‌های پیشرفت و توسعه قرار داشته باشد اما اینگونه نیست.

استاندار گلستان گفت: سرانه درآمد خانوار در این استان نصف میانگین کشوری است که باید تلاش کنیم این عقب ماندگی را در سال‌های پیش روی دولت و چشم‌اندازی که برای تحقق آن در استان تعریف شده و همچنین با وحدت، انسجام و همدلی و باشور، شوق و شعف جبران کنیم.

وی افزود: برای خارج شدن از وضعیت فعلی باید درآمد ناخالص استان گلستان به بالای ۲۲۵ هزار میلیارد تومان برسد که برای تحقق آن باید گام‌های بزرگی برداریم.

زنگانه اضافه کرد: نخستین گام را دولت و رییس جمهور برداشتند که در جریان سفر ۱۳ اسفند پارسال به گلستان در مجموع بالغ بر ۳۹۰ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی و تسهیلاتی و اشتغالزا برای این استان تصویب کردند که ۱۲۰ هزار میلیارد ریال آن مربوط به پروژه‌های عمرانی است.

وی ادامه داد: گام‌های بعدی برای تحقق چشم انداز توسعه گلستان و جبران عقب ماندگی‌های زیرساختی و ارتقای سرانه درآمد خانوارهای استان، جذب سرمایه گذار و مشارکت های مردمی، بخش خصوصی و تعاون است که تحقق این مهم نیز نیازمند اتحاد و همدلی بیش از پیش در گلستان است.

زنگانه تصریح کرد: شعار دست در دست هم دهیم به مهر گلستان خویش کنیم آباد باید سرلوحه کار همه ساکنان استان قرار گیرد تا جایگاه این استان شمالی در خور شان و نام آن ارتقا یابد.

استاندار گلستان همچنین با تبریک عید سعید قربان از ائمه جمعه اهل سنت گنبدکاووس و سایر شهرهای استان که همواره منادی وحدت هستند، قدردانی کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار