مسئول نظارت بر بازار اداره کل استاندارد گلستان:

مسئول نظارت بر بازار اداره کل استاندارد گلستان گفت: استاندارد از ۳ هزارو ۵۸۸ واحد صنفی سه ماه نخست امسال بازرسی انجام داد.


بازرسی استاندارد از ۳ هزار و ۵۰۰ فروشگاه در گلستان

به گزارش خبرنگار گلستان 24، رضا نوروزی اظهار کرد: در این بازرسی‌ها مشخص شد در ۱۵۳ واحد صنفی استان، یک یا چند کالای مغایر وجود دارد.

وی افزود: بازرس‌ها در مجموع ۱۶۸ کالای بودن نشان استاندارد و ۳۹ کالای مظنون به جعل نشان استاندارد طی بازرسی‌های خود مشاهده کردند و علاوه بر اقدام قانونی و برخورد با تولیدکنندگان کالا‌های بدون نشان استاندارد یا مظنون به جعل علامت استاندارد، با استان تولید کننده، سازمان صمت و اتاق اصناف برای جلوگیری از توزیع و خرید و فروش این کالا‌ها نیز مکاتبه شد.

نوروزی گفت: در این مدت اداره کل استاندارد گلستان، ۱۷۴ نمونه از محصولات موجود در بازار استان نمونه برداری کرد ومورد آزمون قرار داده است که نتایج نمونه‌های آزمون شده تاکنون حاکی از انطباق ۵۴ مورد و مغایرت ۲۳ مورد از آن‌ها با استاندارد‌های ملی است.

وی در پایان به گلستانی‌ها یادآور شد؛ در صورت مشاهده موارد مغایر با استاندارد در بازار، می‌توانند موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷ و یا پیامک ۳۰۰۰۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد گلستان اطلاع دهند.

نوروزی افزود: افراد می‌توانند با ارسال یک پیامک رایگان به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷، از اعتبار و اصالت علامت استاندارد درج شده روی کالا، اطلاع حاصل کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار