رئیس کمیته امداد و قائم مقام شورای عالی زکات کشور:

رئیس کمیته امداد و قائم مقام شورای عالی زکات کشور گفت: از مجموه 13 شهرستان گلستان 11 شهرستان آن محرومیت تکان دهنده دارند.

11شهرستان گلستان محرومیت تکان دهنده دارند/ ریشه کنی فقر با پرداخت زکات

به گزارش خبرنگار گلستان 24، مرتضی بختیاری ظهر امروز در همایش زکات که در محل دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: گلستان به رغم سرسبز بودن اما از محرومیت های زیادی رنج می برد که زیبنده آن نیست.

وی افزود: به رغم وجود این محرومیت ها گلستان یکی از استان های رتبه دار در زمینه پرداخت زکات است و چنانچه زکات در استان مرتب جمع آوری و تبلیغ شود ، بی شک فقر مطلقی در استان وجود نخواهد داشت.

بختیاری گفت: گلستان به عنوان رنگین کمان اقوام به دلیل وحدتی که در بین این اقوام وجود دارد یکی از استان های نمونه کشور در زمینه وحدت بدون اختلاف است و وحدت مبتنی بر دین شکست ناپذیر است و این وحدت در گلستان مشت محکمی بر دهان دشمنان زده است.

وی با بیان اینکه باید مساله زکات از سوی مبلغان شیعی و سنی بیشتر در بین مردم گسترش پیدا کند، اظهار کرد: وقتی صبغه الهی در بین مردم پیاده شود زندگی شکست ناپذیر می شود و بر اساس اعتقاداتی که داریم بر این باور رسیده ایم که ما مدعی پیاده کردن احکام اسلامی هستیم و پرداخت زکات برای کمک به نیازمندان یکی از آنها است.

قائم مقام شورای عالی زکات کشور افزود: یکی از ماموریت های کمیته امداد شفاف سازی در زمینه دریافت و پرداخت کمک های مردمی است و بر همین اساس داشبورد مدیریت زکات از طرح های جدید این نهاد حمایتی است که کد رمز آن نیز در دست نماینده ولی فقیه در استان ها است و مردم دیگر دغدغه ای برای سرنوشت پرداخت کمک های خود از جمله زکات و صدقات  ندارند.

گفتنی است مدیر کمیته امداد و قائم مقام شورای عالی زکات کشور به همراه آسوده ، معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور دو روزه به گلستان سفر کرده است و در پایان این مراسم نیز از مودیان، مبلغان و موثران برتر استان در حوزه زکات تجلیل شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار