نماینده ولی فقیه در استان گلستان:

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان گرگان گفت: فلسفه زکات این است که جلوی فقر گرفته شود و فقیری در جامعه اسلامی نباشد.

فلسفه پرداخت زکات جلوگیری از فقر است/ ایجاد  اشتغال با پرداخت زکات

به گزارش خبرنگار گلستان 24، آیت ا..سید کاظم نورمفیدی ظهر امروز در همایش زکات که در محل دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: در جامعه اسلامی نباید فقر وجود داشته باشد و نیازمندان باید تامین شوند.

وی افزود: اساسا باید تلاش شود تا فقر از اصل ریشه کن شود و باید با توانمند سازی افرادی که توان کار دارند اما کم بضاعت هستند بتوانیم با حمایتی که از طریق پرداخت زکات ها انجام میشود، فقر آن فرد یا خانواده اش ریشه کن شود.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: تلاش کنیم از باب زکات برای افراد دارای توان اشتغال ایجاد کنیم چرا که کمک رسانی مداوم به فردی که توان دارد اما فقیر است دردی از او دوا نمیکند و نباید همیشه کمک گیرنده باشد.

وی افزود: کاری کنیم تا از محل پرداخت زکات ها همان افرادی که خود کمک گیرنده و محروم هستند به افراد توانمند و زکات دهنده تبدیل شوند.

آیت ا..نورمفیدی اظهار کرد: با آماری که ارائه شده گلستان از سرانه میانگین کشوری بسیار پایین و است و پرداخت زکات ها می تواند به افزایش این سرانه داشته باشد.

وی بیان کرد: اگر همه مردم کشور زکات بدهند و در این امر خیر مشارکت داشته باشند بدون شک فقیری در کشور باقی نمی ماند .

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: امروز شیعه و سنی در این استان با پرداخت زکات ها و کسب رتبه برتر نشان دادند که وحدت تا چه اندازه در فع مشکلات و توسعه اهمیت دارد و این راه را تا زمان ریشه کنی فقر در استان باید ادامه دهیم.

در این همایش رئیس کمیته امداد کشور، معاون توسعه و مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور، استاندار ، علمای شیعه و سنی و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی حضور داشتند و از مبلغان، موثران و مودیان برتر نیز تجلیل شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار