مدیر عامل مجتمع بازرگانی کمیته امداد:

مدیر عامل مجتمع بازرگانی کمیته امداد خمینی (ره) گفت: مددجویان کمیته امداد از احتضار، نابودی و از بین رفتن زنجیره صنعت نوغانداری در استان جلوگیری کردند.

ورود کمیته امداد به صنعت نوغانداری از احتضار آن جلوگیری کرد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، روح اله رحیمی روز جمعه در آیین بهره برداری از شهرک اقتصاد مقاومتی زنجیره صنعت نوغانداری در روستای ایمر شهرستان مزرعه اظهار کرد: با ورود کمیته امداد خمینی (ره)  به صنعت نوغانداری (پرورش کرم ابریشم) و استفاده از این ظرفیت ویژه در کشور   با توانمندسازی مددجویان تحت پوشش از رکود و نابودی این صنعت جلوگیری شد.

 وی افزود:  با ورود کمیته امداد  به صنعت نوغان داری  قیمت پیله ابریشم از ۶۰ هزار تومان به ۲۶۰ هزارتومان رسید که در واقع ۵ برابر افزایش پیدا کرد.

رحیمی بیان کرد: همچنین با ایجاد این  ظرفیتی توسط کمیته امداد،  تولید ابریشمی رشد بسیار خوبی به نسبت سال های گذشته پیدا کرد و امیدواریم در سال های آینده رشد صعودی  داشته باشد  که به یقین با تحقق این مهم در  آینده خودکفا خواهیم شد.

مدیر عامل مجتمع بازرگانی کمیته امداد خمینی (ره) گفت: با توسعه صنعت نوغانداری در کشور  ارزبری کاهش و صادرات افزایش پیدا می کند.

رحیمی افزود: در فاز اول شهرک اقتصاد مقاومتی زنجیره صنعت نوغانداری ۶ کارخانه تعطیل شده دوباره به فعالیت خود ادامه دادند.

وی اظهار داشت: به یقین معنای واقعی اقتصاد مقاومتی این بوده که که از داشته های خود شایسته استفاده کنیم و این زنجیره ها قابلیت داشته  که در زمینه های مختلف کمتر برخوردار جز تولیدات و محصولات نهایی خوب کشور شوند.  

وی بیان کرد: در زمان حاضر  ابریشم درجه یک محدود در  دنیا  به مددجوی بافنده فرش با قیمت پایین داده می شود و در نهایت قیمت تمام شده تا ۵۰ درصد کاهش پیدا می کند و فرشی که با آن بافته شده ۳۰ درصد افزایش قیمت خواهد داشت.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان هم در این آیین گفت: به همت بازدهی درختان توت در سال گذشته  بیش از دو هزار و ۷۰۰ تخم نوغان توزیع کردیم  و  چهار تن پیله تر را از نوعانداران خریداری کردیم.

مهدی نظری افزود: در سال جاری  ۴۴ تن برداشت ابریشم داشته که به استان  گیلان هم صادر شد و در سال جدید کشت نوغان از رقم ۲هزار و ۸۰۰ تخم نوغان می گذرد و  اگر جهاد اصلاح شده آن را در اختیار  قرار دهد برداشت بهتری می توانیم داشته باشیم.

وی اظهار داشت: در زمان  حاضر مشکلی برای تهیه نهال نداشته و  حتی به استان های مجاور هم صادر می کنیم.

رییس کمیته امداد امام خمینی  (ره ) از پنجشنبه برای شرکت در همایش زکات در گرگان ، افتتاح مرحله نخست ساخت ۱۵۰ خانه در علی آباد و ۱۰۰ خانه مراوه‌تپه و بازدید از چند طرح اشتغال افرین به گلستان سفر کرده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار