رییس کل دادگستری گلستان:

رییس کل دادگستری گلستان گفت: گلستان با مشکلات جدی برای ایجاد فرصت های شغلی جدید مواجه است و کمبود سرانه درآمد مردم استان ارتباط مستقیمی با میزان اشتغال دارد.

گلستان با مشکلات جدی برای ایجاد فرصت های شغلی جدید مواجه است

به گزارش گلستان 24، حیدر آسیابی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح مرکز حمایت از کودکان کار و خیابان در گنبدکاووس به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: موانع پیش‌روی توسعه این صنعت درآمدزا و اشتغال‌آفرین در استان برطرف شود. 

وی افزود: راه اندازی صنایع گوناگون در گلستان به توسعه مورد نظر نرسید و بخش عمده فعالیت مردم استان مربوط به بخش کشاورزی است که به دلیل وابستگی فراوان به شرایط آب و هوایی، کارکرد مقطعی و فصلی دارد و در ردیف اشتغال پایدار قرار نمی گیرد.

رییس کل دادگستری گلستان تاکید کرد: در شرایط فعلی باید تلاش بیشتری برای ایجاد فرصت‌های شغلی به ویژه در حوزه گردشگری انجام داد چراکه ظرفیت‌ گردشگری این استان مغفول مانده است.

آسیابی همچنین یکی از آسیب‌های اجتماعی جدی گلستان را فعالیت کودکان کار دانست و گفت: فقر، نارسایی نهادهای حمایتی، بی توجهی والدین، حاشیه نشینی و حضور اتباع خارجی از جمله دلایل حضور کودکان در خیابان‌ها برای کمک به تامین معاش خانواده است که ترک تحصیل، آسیب‌های جسمی و روحی در انتظار این کودکان خواهد بود.

رییس کل دادگستری گلستان اظهارداشت: با تلاش بهزیستی، امروز دومین مرکز حمایت از کودکان کار و خانواده استان در گنبدکاووس افتتاح شد تا با کمک خیران و دستگاه‌های متولی کودکان کار و خانواده‌های آنان شناسایی و برای توانمندسازی آنان تلاش شود.

آسیابی افزود: در دادگستری استان مشکلات این کودکان بررسی و در حد توان به عنوان حق عامه‌ای که این کودکان دارند از آنان حمایت و حقوقشان از دستگاه‌های متولی مطالبه می‌شود.

وی تاکید کرد: برخی خیران برای توانمندسازی خانواده‌های کودکان کار اعلام آمادگی کرده‌اند که در یک نمونه و در نخستین اقدام، مالک یکی از کارخانه‌های گنبدکاووس اعلام کرد به دنبال افزایش نیروی کار در واحد تولیدی با اولویت جذب خانواده‌های این کودکان است.

رییس کل دادگستری گلستان ابراز امیدواری کرد با کمک سایر دستگاه‌های متولی بتوان نسبت به مدیریت و ساماندهی کودکان کار استان اقدام کرد.

آسیابی با اشاره به اینکه سال گذشته هشت واحد تولیدی تعطیل استان با حمایت قضایی به چرخه تولید بازگشت، بیان کرد: امسال هم در حال رفع مشکلات بعضی از واحدهای تولیدی هستیم و باتوجه به شعار سال مبنی بر حمایت از تولید دانش بنیان، اولویت دادگستری بر توسعه این نوع از واحدها قرار دارد.

وی افزود: بازدیدهای زیادی از پارک علم و فناوری و واحدهای دانش بنیان گلستان انجام شد و پیگیر رفع موانع شرکت‌های دانش بنیان به ویژه در بحث صدور مجوز و تامین مکان برای فعالیت آنها هستیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار