مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گلستان:

مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گلستان گفت: در این استان شمالی ۳۵۱ هزار و ۶۱۶ نفر جامعه هدف به تفکیک در ۱۴ شهرستان تابعه استخراج شده است که از این جمعیت هدف برای پوشش بیمه ای صندوق، معادل ۲۰.۱۹ درصد ( ۷۱ هزار و ۱۱ نفر) از مزایای آن برخوردار شدند که سه هزار و ۲۴۰ نفر مستمری بگیران آن هستند.

 سه هزار و ۲۴۰ نفر گلستانی مستمری بگیر صندوق بیمه روستایی و عشایر هستند

به گزارش خبرنگار گلستان 24، دانیال پولادوند با بیان این مطلب اظهار کرد: بیشترینن تعداد این جامعه هدف در گنبدکاووس با ۶۷ هزار و ۱۳۶ نفر، گرگان ۴۶ هزار و ۳۸۹ نفر، آق قلا با ۳۲ هزار و ۴۳۸ نفر، علی آباد ۳۰ هزار و ۲۱۸ نفر، رامیان ۲۹ هزار و ۲۷۵ نفر و کلاله ۲۷ هزار و ۵۵۱ نفر ساکن هستند.

وی خاطر نشان کرد: از جمعیت زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در استان، ۵۰ هزار و ۶۸۳ نفر ساکن روستا، ۸۸۶ نفر عشایر و بقیه از اقشار از جمله رانندگان حمل بار و مسافر، سازمان مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، کمیته امداد، بهزیستی،  کشاورزان غیر ساکن روستا، ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت تشکیل هستند.

به گفته وی کردکوی، بندرگز، آزادشهر، ترکمن، مینودشت، گرگان، گمیشان، گالیکش، رامیان، علی آباد، آق قلا، گنبدکاووس، مراوه تپه و کلاله به ترتیب رتبه های اول تا چهاردهم جذب بیمه شده صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان را به خود اختصاص داده اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گلستان گفت: امسال برای این استان جذب ۲۳ هزار نفر جدید از جامعه مشمول فاقد پوشش بیمه اجتماعی در استان لحاظ شده که با مشارکت ۵۸ کارگزاری و همراهی بیش از گذشته دستگاه های مرتبط محقق خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: این در حالی است که گلستان ظرفیت جذب ۵۰ هزار نفر جدید از جامعه مشمول فاقد پوشش بیمه اجتماعی را در استان دارد.

پولادوند گفت: برای تحقق برنامه سال جاری صندوق در استان، ستاد راهبردی با اهدف تعمیم و گسترش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به تمام افراد مشمول، اتخاذ تصمیم ها و انجام اقدام های موثر در دستیابی به اهداف مدنظر با تاکید بر حوزه های اطلاع رسانی ، آموزش، فرهنگ سازی و بسیج ظرفیت های موثر در دستگاه های اجرایی با هدف هماهنگی ، هم افزایی و تسریع در توسعه آن با عضویت ۳۱ دستگاه فعال شده که نخستین نشست این ستاد در چند روز اخیر برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: در این نشست ستاد راهبردی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان، وظایف دستگاه های عضو در قالب کتابچه اعلام شده تا در بهره گیری از این ظرفیت برای تحقق برنامه و حتی شتاب در جذب   هرچه بیشتر افراد مشمول در صندوق صورت گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار