دادستان مرکز استان:

دادستان مرکز استان با انتقاد از وابستگی بودجه شهرداری به کمیسیسون ماده ۱۰۰ گفت: نامنظم بودن چهره شهر در نتیجه همین وابستگی شهرداری به تخلفات و کمیسیون ماده ۱۰۰ است که در نتیجه آن افراد به امید پرداخت جریمه در همین کمیسیون ، هنگام ساخت تخلف می‌کنند و اصول ایمنی را نادیده می‌گیرند و متاسفانه در برخی موارد همین وابستگی سبب می‌شود گزارش‌های ناظران ساختمان درباره تخلف سازندگان در پرونده بایگانی شود.

نامنظم بودن چهره شهر نتیجه وابستگی شهرداری به تخلفات و کمیسیون ماده ۱۰۰ است

به گزارش گلستان 24، محمود اسپانلو با اشاره به صدور دستور ویژه برای بررسی این موضوع اظهار کرد: در دادسرای مرکز استان پرونده کیفری درباره نادیده گرفته شدن گزارش‌های ناظران ساختمانی درباره تخلف سازندگان تشکیل می‌دهیم و قاطعانه آن را پیگیری می‌کنیم.

او در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه باید پلیس ساختمان در شهرداری گرگان فعال‌تر عمل کند گفت: پلیس ساختمان به محض دریافت گزارش ناظران ساختمان مبنی بر تخلف سازندگان، باید ساخت و ساز‌ها را متوقف کنند.

دادستان اسپانلو، ساخت و ساز‌های نا ایمن و غیرمجاز را خیانت آشکار برای شهر خواند و گفت: شورای شهر به هیچ عنوان نباید اجازه ساخت و ساز‌های غیر مجاز را دهد و باید از شهرداری در این باره تحقیق و تفحص کند.

اسپانلو خطاب به اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری گرگان افزود: کوتاهی شما در موارد این چنینی جان و مال مردم را در آینده و در حوادثی مانند سیل و رانش زمین به خظر می‌اندازد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از اعضای شورای شهر هم خواست: بخش مهمی از فعالیت خود را بر تحقیق و تفحص از شهرداری و نظارت و جلوگیری از تخلفات صرف کنند و وظایف میدانی و حضور در محله‌ها و رسیدگی به مشکلات مردم را به شهرداری بسپارند و بر آن نظارت کنند.

محمود اسپانلو با اشاره به اهمیت فضای شهری در کاهش جرم و اسیب‌های اجتماعی گفت: به جای تمرکز همه امکانات و زیرساخت‌های خدمات شهری در مناطق مرفه شهر، بخشی از امکانات و زیبا سازی شهر در سایر محله‌ها و به ویژه محله‌های حاشیه شهر گرگان انجام شود.

اسپانلو در ادامه گفت: از این پس نماینده دادستانی در جلسات شورای شهر حاضر می‌شود و برای حل مشکلات مردم در محله‌ای مختلف در کنار اعضای شورای شهر و شهرداری کمک می‌کند و هر جایی که نیاز به ورود دادستان است برای کمک تامین منافع مردم حاضریم و کمک می‌کنیم.

توانمند کردن محله‌ها با استفاده از الگو‌های موفقی مانند عطا آباد و اختصاص یک مرکز با ظرفیت نگهداری ۶۰۰ تا ۷۰۰ معتاد از دیگر مواردی بود که دادستان مرکز استان برای کاهش جرایم و امن‌تر شدن شهر گرگان پیشنهاد و درخواست کرد: شهرداری و شورای شهر به صورت جدی به این موضوع ورود کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار