مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در چهار ماه نخست سال گذشته هزار و ۲۴۸ کارگر در این استان از کار بنا به دلایلی همچون بالا رفتن حقوق کارگر اخراج شدند که این رقم امسال با افزایش ۱۰درصدی به هزار و ۳۷۷ نفر رسید.

یکهز ار و 248 اخراجی از کار در 4 ماهه نخست امسال/نرخ بیکاری گلستان در بهار امسال  ۸.۲ درصد

به گزار ش خبرنگار گلستان 24، حسینعلی خواجه‌مظفری روز چهارشنبه در جلسه قرارگاه خبری شهید حسین همدانی ویژه هفته دولت اظهار کرد: در 4 ماهه سال گذشته به 620 نفر بیمه بیکاری دریافت کردند که در 4ماه امسال این رقم به 121 نفر رسیده است.

وی افزود: با وجود اینکه نرخ بیکاری کشور در بهار امسال ۹.۲ درصد بود، در گلستان این شاخص ۸.۲ درصد است و نرخ مشارکت اقتصادی در استان نیز ۳۷.۲ درصد اعلام شده است.

خواجه مظفری گفت: تعهد اشتغال استان گلستان برای ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۱ هزار و ۳۱۰ شغل است که تاکنون ۸۸۲۸ شغل در سامانه رصد ثبت شده است.

وی بیان کرد: در یک سال گذشته چهار هزار و ۲۴۳ مجوز مشاغل خانگی مستقل و ۹۴ مجوز مشاغل خانگی پشتیبان به متقاضیان داده شد و در همین مدت الگوی زیست بوم ملی اشتغال پیاده‌سازی و پیگیری گردید.

خواجه مظفری افزود: در یک سال گذشته چهار هزار و ۲۴۳ مجوز مشاغل خانگی مستقل و ۹۴ مجوز مشاغل خانگی پشتیبان به متقاضیان داده شد و در همین مدت الگوی زیست بوم ملی اشتغال پیاده‌سازی و پیگیری گردید.

وی اظهار کرد: مبلغ تسهیلات تبصره 18 یکهزار و 820 میلیارد تومان، تبصره 16مبلغ یکهزار و 272 میلیارد تومان و در حوزه مشاغل خانگی، پرداخت تسهیلات امسال به 100 میلیارد تومان رسیده است.

خواجه مظفری گفت: ۳۰۵۰ تعاونی فعال، ۱۱ هیئت حل اختلاف و ۱۶ هیئت تشخیص و سازش در استان فعال است.

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار