مدیر کل صمت گلستان:

مدیر کل صمت گلستان گفت: در هفته دولت ۴۱ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیاردتومان و اشتغال ۷۰۰ نفر در ۱۳ شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح  ۴۱ طرح صنعتی در هفته دولت/ احیای 42 واحد صنعتی در سال گذشته

به گزارش خبرنگار گلستان 24، درویش‌علی حسن‌زاده ظهر امروز در قرار گاه خبری شهید همدانی اظهار کرد: در یکسال گذشته ۴۲ واحد صنعتی راکد با اشتغال ۳۵۲ نفر در استان احیا شده است. در زمینه صدور جواز تاسیس در حوزه صنعت معدن ۵۰۲ مجوز با اشتغال ۱۲۲۰۰ نفر صادر شد که نسبت به سال قبل آن ۱۲۰ درصد رشد یافته است.

وی افزود: از محل گمرکات استان از ابتدای امسال تاکنون ۲۰۸ میلیون دلار صادرات داشتیم که از نظر ارزش دلاری شاهد رشد ۶۱ درصدی هستیم. همچنین کل صادرات استان از سایر گمرکات  ۲۲۷ میلیون دلار بوده که از نظر دلاری ۵۲ درصد رشد داشته است.

حسن زاده گفت: تعداد کشورهای هدف صادراتی استان تا پایان تیرماه پارسال ۲۵ کشور بود که اکنون به ۳۰ کشور رسیده است.

وی افزود: در حوزه صدور پروانه‌های بهره‌برداری ۱۴۰ پروانه با ۱۹۴۰ اشتغالزایی و سرمایه گذاری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان صادر شده است.

حسن زاده عنوان کرد: یکی از ماموریت‌های ما در حوزه مشاغل خانگی با ۷۰ رشته کاری است که ۳۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون پرونده تشکیل شد که ۵۰ درصد سهم مشاغل خانگی استان را شامل می‌شود.

وی گفت: در حوزه رشد ۸ درصدی که از آذرماه پارسال تکلیف شد ۲۳ طرح با ۸۲۷ میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی و اشتغالزایی ۵۷۰ نفر احیا شد.

مدیر کل صمت گلستان بیان کرد: در سفر دولت شرکت شهرک‌های صنعتی ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی نیز مصوب شد که در حال جذب سرمایه‌گذاری است.

وی اظهار کرد: در راستای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها در بحث‌های نظارتی نقش‌آفرینی کردیم و در یکسال گذشته ۳۳ هزار مورد بازرسی داشتیم که ۸۸ درصد رشد داشته است. در این مدت ۳۱۴۴ مورد پرونده با ۳۲۹۳ میلیارد ریال جریمه تشکیل شد که به تعزیرات ارسال کردیم.

حسن زاده تصریح کرد: پارسال سهم اشتغال حوزه صنعت، معدن و تجارت ۱۰ هزار نفر بود که ۱۰۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد کردیم‌ و ۳۴‌.۵ درصد کل اشتغال استان را شامل می‌شد. سهم امسال ما ۱۰ هزار نفر است که تا الان ۳ هزار نفر در سامانه رصد ثبت شده است.

به گفته وی کارخانه ریسندگی در علی‌آباد با سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد تومان، کارگاه تولیدی روکش ام دی اف با بیش از ۴۳ میلیارد تومان در بندرگز و واحد تولید کامپوند و گرانول پلیمری با ۴۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از پروژه‌های مهم قابل افتتاح در هفته دولت است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار