فرماندار کلاله:

فرماندار کلاله از کمبود ۶۰ تا ۷۰ لیتر برثانیه آب آشامیدنی در این شهر خبر داد و گفت: وارد مدار شدن چاه شماره پنج در چند روز آینده بخشی از کمبود آب ساکنان کلاله را برطرف خواهد کرد.

بخشی از مشکل آب آشامیدنی کلاله به‌زودی برطرف می‌شود

به گزارش گلستان 24، فرهاد شیبک اظهار کرد: منابع اصلی تامین آب کلاله، چند حلقه چاه‌ و تعدادی چشمه‌ است و با توجه به قرارگرفتن در پایان فصل آبی و فشار زیادی که بر منابع آبی می‌آید، این شهرستان در وضعیت بحرانی تامین آب قرار دارد.

وی افزود: مردم به امید اینکه در فصل پاییز و زمستان منابع آبی دوباره احیا می‌شود بدون دغدغه از آینده همچنان به مصرف بی رویه ادامه می‌دهند و در کنار آن با خروج چاه شماره پنج از مدار و کم شدن دبی سایر چاه‌ها حدود ۲۰ درصد از شهر کلاله به ویژه ساکنان در مناطق مرتفع‌تر درگیر قطعی چندین ساعته آب شدند.

فرماندار کلاله مجموع نیاز آب آشامیدنی مردم شهر کلاله را ۱۸۰ تا ۱۹۰ لیتر برثانیه اعلام و بیان کرد: دبی استحصالی از منابع آبی با خارج شدن چاه شماره پنج از مدار و کم شدن سطح آب سایر چاه‌ها هم اینک به ۱۲۰ تا ۱۲۵ لیتر برثانیه رسیده است.

شیبک ادامه داد: این وضعیت باعث فشار مضاعف به مردم شهر کلاله به ویژه ساکنان مناطق با ارتفاع بیشتر در دسترسی به شبکه آبرسانی و در نتیجه قطعی چندین ساعته آب در ۲ هفته اخیر شد.

وی افزود: برای حل موقت مشکل، آب به صورت جیره بندی در اختیار مشترکان قرار گرفت و بعد از چندین روز تلاش نیروهای آب و فاضلاب چاه شماره پنج با ظرفیت کمتر از قبل معادل ۱۵ لیتر برثانیه بامداد امروز وارد مدار شد و امیدواریم با همراهی مردم در مدیریت مصرف تا چند روز آینده وضعیت آبی شهر کلاله به شرایط پایدارتری برسد.

شیبک گفت: کلاله جزو شهرهایی است که پروژه آبرسانی آن از سال ۱۳۹۳ با هدف تامین آب آشامیدنی شهر کلاله و روستاهای اقماری آن "آن‌ای درویش، کوسه، قوجمز و آجن لی" در افق ۱۴۱۵ با جمعیت تحت پوشش بیش از ۷۸ هزار نفر آغاز شد، اما بعد از گذشت نزدیک به یک دهه حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن به ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع ملی و استانی نیاز است.

وی با بیان اینکه آب ‌آشامیدنی شهر کلاله از طریق هفت حلقه چاه و چشمه آق‌سو با دبی ۱۴۵ لیتر بر ثانیه تامین می‌شود، اظهار داشت: طبق اعلام کارشناسان دبی آب چشمه آق‌سو در سال‌های اخیر کاهش یافته و سطح آب چاه‌ها نیز پایین آمده و لازم است تا هرچه زودتر طرح ملی آبرسانی به شهر کلاله به سرانجام برسد و شرکت آب منطقه‌ای قول نگاه ویژه به این پروژه را در سالجاری داده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار