عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت:جامعه باید باور داشته باشد که راه توسعه و تحول تنها دانشگاه نیست و جوانان برای حضور در بازار کار در مسیر رشد، توسعه و تحول نیاز به مهارت‌آموزی دارند که این کار از عهده سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با برگزاری کلاس‌های تخصصی مهارت‌آموزی مرتبط با نیاز جامعه و همگام با مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات بر می‌آید.

جامعه باور کند، دانشگاه تنها راه توسعه و تحول نیست

به گزارش گلستان 24، غلامرضا منتظری در جلسه مجمع نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی با حضور غلامحسین حسینی‌نیا (معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای) در گرگان اظهار کزد: باید تلاش شود تا نوع نگاه و رویکرد دولتمردان در هر سه قوه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های مهارتی تغییر کند.

وی افزود: در کنار تغییر نگاه و رویکرد مسوولان جامعه، نیاز است نگاه خانواده‌ها به این آموزش‌ها و آموزش در دانشگاه‌ها با توجه به شرایط جامعه تغییر کند.

وی بیان کرد: تغییر نگاه و رویکرد این دو گروه (مسوولان و خانواده) نیاز به فرهنگ‌سازی دارد که اطلاع‌رسانی شفاف و روشن از طریق سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در رسانه‌ها باید انجام شود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ریل‌گذاری اعتبارات همه بخش‌ها و حتی فنی و حرفه‌ای در مجلس انجام می‌شود، گفت: اگر این نشست‌ها و جلسات برگزار نشود، آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی اولویت نمایندگان نخواهد بود.

منتظری اضافه کرد: در زمینه فرهنگ‌سازی نیاز است تا جلسات و نشست‌های ویژه، فوق‌العاده و هدفمند در کمیسیون آموزش و تحقیقات و نیز کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با حضور مسوولان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای طراحی، برنامه‌ریزی و انجام شود.

وی افزود: از سوی دیگر در حوزه فرهنگ‌سازی در خانواده‌ها نیاز است تا تجربیات موفق سازمان از طریق رسانه‌های رسمی و معتبر مورد توجه بیشتر و اطلاع‌رسانی شفاف و روشن قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: جامعه باید باور داشته باشد که راه توسعه و تحول تنها دانشگاه نیست و جوانان برای حضور در بازار کار در مسیر رشد، توسعه و تحول نیاز به مهارت‌آموزی دارند که این کار از عهده سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با برگزاری کلاس‌های تخصصی مهارت‌آموزی مرتبط با نیاز جامعه و همگام با مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات بر می‌آید.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در ادامه از رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خواست تا در این مسیر تجهیزات آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای گلستان بروزرسانی و نیاز استان در این حوزه برطرف شود.

منتظری اضافه کرد: همچنین لازم است تا در این مسیر پروژه‌های نیمه تمام استان در این حوزه مورد توجه سازمان باشد و از سوی دیگر سازمان برای ایجاد انگیزه و کار در پرسنل و مربیان خود، توجه و اهتمام ویژه داشته باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار